Her er min første 29èr:). Og hvilken lykke:). Har et chresthjulsett som jeg benytter til trening, samt enkelte ritt... Race gold blir spart til de viktigste rittene:)
Har og en sid xx wc 2012 modell som monteres på ved behov:) Bontrager 29-0 er dekkene som til nå er benyttet på to ritt, terningenrittet og montebellorittet.
Her er min for sesongen. Perfekt setup nå, skal bare bytte stem og kappe styrerør litt etter litt testing frem og tilbake. Ellers kommer kjedefører snart da jeg kjører singelring foran. Har modda et gammelt forngir nå. Skal brukes som herjesykkel på sti, så justerbar pinne er jo et must;-) Er vel den som gjør at vekta bikker 10kg og. Kommer fra 140mm 26tommer og denne er nesten like rå nedover! Det er jeg overasket over. Eller ville jeg rett og slett bare ha en raskere sykkel. Morro det og:-)
Da har jeg endelig satt sammen sykkelen etter å ha gjort en grundig service. Har byttet ut stem, setepinne, nytt styre, pedaler, hjullagre, kranklagre og styrerør i forhold til 2011 utgaven.
oj oj den var lekker!
Er du fornøyd med Dugast dekkene og hvor kjøpes de (i Norge?)
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Da har jeg endelig satt sammen sykkelen etter å ha gjort en grundig service. Har byttet ut stem, setepinne, nytt styre, pedaler, hjullagre, kranklagre og styrerør i forhold til 2011 utgaven.
oj oj den var lekker!
Er du fornøyd med Dugast dekkene og hvor kjøpes de (i Norge?)
Jeg vet ikke hvor man får tak i de i Norge. Jeg kjøpte fra R2 Bike.
Dekkene fungerte bra hele sesongen i fjor, men de slites meget raskt. Syklet vel en 7-8 ritt med de og også Ultrabirken. I løpet av vinteren har et punktert og i tillegg løsnet noe av basetapen da jeg skulle ta det av felgen. Det er også noe arbeid med å sette dekksidene inn med Aquasure.
Niner Air 9 RDO. Custombygd av Sykkelbyggeriet ( kan anbefales på det sterkeste). Veid inn på 9.6 kilo. Spec:
- Niner Air RDO ramme - Styre, Niner Carbon Flatbar - Gruppe XT 2x10, XTR fremgir og kassett - Stem, Trultativ Stylo - Håndbygd hjulsett, Notubes Crest 29", Hope Pro 2 EVO, DT Swiss Revolution og Supercomp, alu nipple - Rock Shox SID XX 29" Hydraulic Remote Lockout, 100 mm - Dekk, Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 X 29"
ikke noe frekt eller noe men hva skal du med 3 nesten like sykler?
Diamant`n er 2-3 kg lettere enn de andre, så den skal bli grei på enklere "grusritt" og noen få asfalt/grusturer. Merida alu til terrengtrening og herjing, mens Hardrox`n brukes til terrengritt og noe trening. Handler litt om egenskaper og like mye om å redusere dekkbytte/oppsettjustering og fordele slitasje.(Og så er det jo gøy med noe nytt....:)
Etter at Salsa Spearfishen min ble for liten, så ble det bestilt 29er fulldempet kinaramme. Resultatet ble en 21" på 10,9 kg inkl pedaler og alt rittklart.
Redigert av jos123; 22/08/201220:36. Rediger grunn: Lagt til bilde