Har nå 2 29ere Merida Twentynine Racing Disc 2010 mod. 19` og 21 `HardRocx Circo Volante 29 2011 mod.. Begge har fått 680 mm styre og Merida`n har fått nytt hjulsett Crest, slx krank, sumo setepinne og Selle italia sete. (Har også en billig 26 er. Alt kjøpt siste 16 mnd.) En observasjon ellers kan være å legge merke til forskjellen i rammestørrelse i praksis.
Vel, hvis Nansen kunne legge ut bilder av sitt, så kan vel jeg legge ut bilder av mitt også. Selv om Nansen nok var en bedre fotograf for sin tid.
Uansett, Niner'n har vel vært i drift i ganske nøyaktig 2 år, så det er vel på tide å legge ut noen bilder. Nå var den jo også nyvasket og er forhåpentligvis i en stabil konfigurasjon som ikke skal bygges om på en stund.
- ramme: Niner EMD i Large fra Cyklon. "Moondust grey" - Opprinnelig ble den i stor grad bygd med hjul og deler som allerede fantes i huset, men det er lite igjen av det nå, egentlig bare kranken (gammel Deore LX) - generelt SLX'ish utstyr med XT-bremseskiver - hjulsettet er Crest/Revo/Hope bygd av Dogstar - en av årets oppgraderinger. Anbefales, rett under 1600g for settet - andre mer eller mindre veloverveide oppgraderinger i år var de nye XTR-stipedalene og et Specialized Henge SL sete (...dyrt, men bakdel-måleren til BAB har befalt at mine sykler skal ha 143mm Specialized) - siste justering var On One Fleegle Pro styre. 280gram, så det plukket bort et del av årets vektforbedringer. Men det føles helt riktig både når det gjelder cockpitlengde, bredde, vinkler og det hele, så det blir sittende
Akkurat her er den iført tøfler (Raven 2.2 + Crow 2.0), det er Crossmark som sitter på det meste av tiden.
Fornøyd: ja
Riper og hakk: ja. Lakken til Niner tåler ikke allverden, så den har fått litt beskyttelsestape her og der. Generelt har jeg sluttet å bry meg så mye. Vasker jeg den så ser den generelt fin og blank ut. Tar man bilder med lav nok oppløsning så synes det ikke Eller så får folk bare tenke at her kommer en fyr som velter i skog og mark en gang i blant
Redigert av Radival; 16/10/201112:02. Rediger grunn: ramme...
Where the RDO really excels is in rough terrain. It is one of the most forgiving bikes I’ve ridden. ... The RDO has 120mm up front and 100mm in the rear and it feels like a 160mm bike that accelerates like a hardtail.
Perhaps the biggest complaint about the RDO at Outerbike was the line of riders waiting to get on it.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Ingen pedal bob, og det spiller ingen rolle vilken gir du bruker. Sluker mye.
Spille liten rolle hva jeg sier, ingen vil tro meg alikevel.
Demosykkelen som er satt opp med det samme utstyr som min, men med Enve stem og pinne veier 11kg i large med nobby nic, og er snart på vei til Italia sammen med terrengsykkel.
hei jeg har kjøpt meg en 29èr (en specialized stumpjumper ht comp carbon) har hatt den siden tirsdag og vært ute 2 turer til nå(blir ny tur i morra) og er utrolig fornøyd. Sykkelen er helt syk digg føles så lett, kjapp og leken (selv med original hjul på 4,2 kg). Hjulene skal byttes da jeg får penger til det men det skjer ikke med det første, skal også bytte til esi holker. Så sånn den står nå er det original oppsett.
Ramme: 2011 Turner Sultan XXL Gaffel: RS Reba RLT Ti 140mm Styrelager: Cane Creek Hjul: King/Pro2 + Flow + Supercomp + Ardent/stout Drivverk: 9-delt X9, straks 10-delt X9, 30x11-36 Cockpit: Gravitydropper, Hope, Azonic, Fizik, ODI Bremser: Avid Elixir CR
Det var salg på 2011 Turner, og når Larry hos Mtn High Cyclery ga meg en god pris på ramme+gaffel "måtte" jeg slå til. Tok en liten runde rundt i nabolaget igår, og det kjennes bra. Skal prøve å få tatt et par litt bedre bilder etterhvert..
Ramme: 2011 Turner Sultan XXL Gaffel: RS Reba RLT Ti 140mm Styrelager: Cane Creek Hjul: King/Pro2 + Flow + Supercomp + Ardent/stout Drivverk: 9-delt X9, straks 10-delt X9, 30x11-36 Cockpit: Gravitydropper, Hope, Azonic, Fizik, ODI Bremser: Avid Elixir CR
Det var salg på 2011 Turner, og når Larry hos Mtn High Cyclery ga meg en god pris på ramme+gaffel "måtte" jeg slå til. Tok en liten runde rundt i nabolaget igår, og det kjennes bra. Skal prøve å få tatt et par litt bedre bilder etterhvert..
Grattis - dette er en knallgod stisykkel etter egen erfaring! Riktig farge, til og med!
Er veldig glad for at jeg landet på en Fox34. Kjennes stiv og presis ut når den skal, og plush og presis når den skal. Å bolte fast framhjulet med en 15mm aksling kjennes veldig trygt og riktig ut. Talas funksjonen gir merkbar endring i styregeometrien, og gjør motbakker et hakk lettere. Vektmessig balanserer den denne sykkelen godt.
Alt i alt en solid gaffel som gir selvtilit, og mye moro.