|
Overnatting i NYC og Orlando
|
Overnatting i NYC og Orlando
31/01/2007 10:12
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Hei, bereiste forummedlemmer.
Jeg skal kanskje (det er et stort kanskje foreløpig) en tur til Orlando på seminar i april, og tenkte å kombinere med en helg i New York først. For å sette sammen en fornuftig pakke som jeg kan presentere for arbeidsgiver trenger jeg gode tips til overnatting begge steder. Sentralt, bra og ikke sinnsykt dyrt.
Tips til sights and sounds er også velkomne.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
Re: Overnatting i NYC og Orlando
[Re: bik3man]
02/02/2007 18:36
|
biffo
Entusiast
|
Entusiast
Det spørs hvor ekslusivt du skal ha det, men Orlando flyter jo bokstavlig talt over av hoteller i alle kategorier. Så mange at det er vanskelig å orientere seg på web'en faktisk.
Bodde sist på "La Quinta Inn - Jamaican Court" i Orlando. Helt greit, amerikansk standard, dvs. litt snål sett med norske øyne, men billig, sentralt, bra renhold, kontinental breakfeast (US continent dessverre, dvs. spis heller på Subway...)
Ligger rett ved international drive, ørlite grann syd for sand lake road. dvs. at om du lander på Orlando International så er det meget enkelt å finne. Gangavstand til Fridays sports bar, flere andre hyggelige puber og en veldig bra sushi-restaurant.
Betalte vel 89USD og det er helt greit.
Vanskelig å finne noen sykkeldeler der dog, men det finnes mengder av andre artige butikker og ting å se på, så har du ikke vært der før så se om du kan snike deg til en dag eller to ekstra.
Veldig fancy friluftsliv-butikk finner du på Bass Pro shop som ligger i The Mall at Millenia, de har mye rart. Er du interessert i noen flere tips så si fra. Har vært i Orlando flere ganger.
Har også bodd på "Comfort Inn Universal Studios Area" og "Rodeway Inn". begge er noe biligere og kjipere. Så i høst at Rodeway har fått dårlig kritikk i det siste, det var vel ikke helt topp for to år siden heller. Comfort Inn var greit, men ikke mer enn det.
La Quinta kunne jeg bodd på med ungene for å si det sånn..
NYC har jeg dessverre aldri vært i :-(
Knut
|
|
|
[Re: biffo]
02/02/2007 18:40
|
biffo
Entusiast
|
Entusiast
Nå leste jeg teksten litt bedre og så at du skulle kombinere med en helg i NYC (trodde først du skulle på oppdrag begge steder), jeg ville vel faktisk vurdere å heller være litt lenger i Orlando. Mye å se på, mye å handle, mulighet for fin dagstur til Clearwater eller Sarasota for å bade i mexicogulfen, noe som kan anbefales på det sterkeste.
Knut
|
|
|
02/02/2007 19:33
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Bodde en langhelg i 97 på http://www.rogersmith.com/ . Sentralt like ved Waldorf Astoria og det meste annet. Prisene var også hyggelige uten at jeg husker hva jeg betalte.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
02/02/2007 19:37
|
GeirK
More than words
|
More than words
Helgen i NYC argumenterer du inn med at de sparer masse flybillettpenger på at du er borte natt til søndag. Overnatting i det store eplet er dog generelt svindyrt. Prøv hotels.com.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
02/02/2007 21:57
|
Tommas
Avhengig
|
Avhengig
Støtter Geir i at NY er dyrt... VI har rabatt på noen hoteller, sender deg en pm på mandag med noen priser.
|
|
|
[Re: Tommas]
02/02/2007 22:46
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Prøv www.cheaptickets.com, men det er mulig de ikke tar norsk visa. Prøv! Hvis du skal spare penger i NYC, så er dette tida for fastfood. Da slipper du relativt billig unna. Jeg var i NYC senest i April. Det er en kjempeknall by å stikke ut i. Kan forøvrig anbefale FN-bygningen. Litt kjedelig tour men artig å være i de forskjellige rommene som man ser på tv.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
03/02/2007 07:20
|
Howard
Ivrig
|
Ivrig
Hva med å være litt hip og finne deg et hotell i Brooklyn? Der er det en god del billigere overnatting enn på Manhattan. T-bane tar deg over elva på få minutter. Ellers er det som de andre sier, ganske dyrt for hotell på Manhattan, og rommene er ofte små og gjerne litt slitne hvis du ikke tar på deg spanderbuksene. Orlando kryr jo av hoteller og moteller. Om du betaler 40 eller 140 dollar er rommene ved første øyekast ganske like, typisk sørøststandard med to dobbeltsenger, bad og en tv. De aller fleste motellene byr på greie forhold, men velger litt mer kjente kjeder som Holiday Inn etc, er de gjerne litt renere enn resten. Når det gjelder sights and sounds vil jo en helikoptertur over Manhattan være en højdare, mener å huske at det koster ca 150 bucks pr pers. Skal du gjøre noe gratis er jo Central Park stedet å være for å la seg bli underholdt... sett deg på en benk, se på folk på joggetur/rulleskøyter etc og le deg i hjel. I brooklyn kan du være heldig å finne løpesedler som byr på Loftsales osv fra unge kunstnere som venter på å bli oppdaget, ta en løpeseddel å stikk innom - jeg garanterer deg en interessant opplevelse... Shoppinga ville jeg gjort unna i New York, da Florida har (med svært få untak) veldig lite å by på når det gjelder annet enn Malls som alle har de samme butikkene og varene. Orlando er jo ikke noen by egentlig... mer en samling forsteder, men de har jo utrolig mye god underholdning å by på. Dra på Medieval Times og spis middag til et amerikanisert riddershow evt et annet Dinnershow med et eller annet tema. Selv elsker jeg parker med diverse berg og dalbaner osv, da kan jeg anbefale Universal Studios Islands of Adventure og Busch Gardens. For litt mer kultivert moro kan du stikke på EPCOT og drikke deg verden rundt før du avlsutter med fyrverkerishowt som går hver kveld og en kjapp tur Downtown Disney. Kan også anbefale en dagstur fra Orlando til Kennedy Space Center. Ikke all verdens langt å kjøre samt at du fra flyplassen like ved kan avslutte dagen med en baksetetur i en P-51 Mustang hvis du har råd....
-H
|
|
|
[Re: Howard]
03/02/2007 07:47
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Her ble det etterhvert veldig mange gode (og dyre!) tips til opplevelser. Takker og bukker!
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
03/02/2007 08:03
|
Howard
Ivrig
|
Ivrig
Og sjekk launch schedule'n til NASA mens du er i Orlando! Er du heldig kan du få med deg en romferge eller noe annet småtteri de fyrer av der nede! En oppskyting kan beskues fra strendene rundt Titusville eller egentlig hvilken som helst åpen plass i områdene rundt Kennedy Space Center.
|
|
|
[Re: Howard]
03/02/2007 09:06
|
Truls
Besatt
|
Besatt
St.Marks Hotel i East Village? Et av byens fineste områder (IMHO) og kort avstand til en rekke gode barer, bakerier, kafeer og sykkelbutikker. http://www.stmarkshotel.qpg.com/T
|
|
|
05/02/2007 23:07
|
Jan-Erik
Fersking
|
Fersking
Det som er viktig å tenke på, er hvor seminaret skal være, sånn at du kanskje slipper å ha bil hele tiden du er for eks. i Orlando. Jeg er i Orlando en uke i slutten av januar hvert år ( Lotusphere for kjennere), og jeg bor alltid på All Star Sports Resort. Herfra går det buss til konferansehotellene ( Walt Disney Dolphin og Swan), og det går buss til parker og Downtown Disney hele veien/kvelden (ikke gå glipp av Rib'en på Planet Hollywood!). Ganske praktisk. Pris? Sånn ca rundt $90 pr natt. Typisk familiehotell, så det er stille og rolig om natten. Leier du bil på flyplassen (Orlando eller Sanford), kan du levere og hente bil fra National på Dolphin-hotellet.
|
|
|
[Re: Jan-Erik]
06/02/2007 06:19
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Konferansen er på Disney-svanen. Det er også deal om overnatting der, uten at det ble spesielt billig av den grunn. Takk for tipsene!
KO
|
|
|
06/02/2007 08:11
|
Herit
Ringrev
|
Ringrev
[reklame] Hvis jeg kan ymte frempå med et råd, ville jeg forsøkt FINN reise . Der sammenligner du priser på hoteller fra flere leverandører, blant annet Hotels.com. Du kan også (for hoteller i Europa og USA) se hvor de ligger på kartet. Praktisk dersom du ønsker hotell nær flyplassen osv... [/reklame] -Arve (jobber i FINN og totalt partisk)
|
|
|
[Re: Herit]
06/02/2007 08:32
|
bik3man
OP
More than words
|
OP
More than words
Flott reklame! Jeg har testet mange reisesider på nett, men aldri finn, av en eller annen grunn. Det ser veldig bra ut.
KO
|
|
|
[Re: Jan-Erik]
09/02/2007 23:06
|
biffo
Entusiast
|
Entusiast
Dolphin & Swan - det er jaggu meg noe av de sykeste hotellene jeg noensinne har vært på!
Ariktekten bak disse må jo ha vært i LSD rus eller noe sånt!!!!
knut
|
|
|
|
|