(dette var etter å ha vært gjennom en surrealistisk samtale som innebar kryptisk informasjon som (?) "nei - dette kan ikke jeg hjelpe deg med, jeg er i track-avdelingen - jeg setter deg over til trace" - eh javel? - må jeg virkelig forholde meg til dette?)
Heller ikke denne gangen har jeg tenkt til å forsvare DHL på noe vis.
Selv er jeg av den oppfatningen at det ofte
er dårlig kvalitet i den siste og synligste (viktigste?) delen av tjenesten, altså hos budene, men det er sikkert ikke bare her det kan gjøres forbedringer.
-For å kommentere innlegget ditt:
I løpet av en dag mottar vi sikkert femten samtaler fra folk som egentlig skal prate med noen på DHL Express.
Jeg jobber i DHL Solutions/Excel Supply Chain som er en lagerløsning rettet mot større kunder.
Jeg antar at de fleste av pakkene som trådene her på terrengsykkel.no omhandler, fremdeles håndteres av DHL Express der jeg jobbet tidligere.
Hvorfor de ringer til oss vet jeg ikke, men jeg regner med at i de fleste av tilfellene er det fordi noen har brukt gulesider.no eller ringt opplysningen som viderkobler i hytt og gevær. Vårt nummer er i alle fall ikke oppgitt på nettsidene i forbindelse med pakkesporing.
I disse tilfellene kan ikke resepsjonisten vår, som faktisk mottar disse samtalene, gjøre noe annet enn å faktisk henvise til DHL Express som ligger på den andre siden av byen.
Men det er klart. Den du snakket med kunne bare holdt kjeft og lagt på..?