Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Igang med trening - etter lengre fravær

Igang med trening - etter lengre fravær #354039 12/12/2006 14:29
A
AlphaMan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Vel, da er hansken kastet.
Jeg har ikke trent noe særlig siden juli måned, og er endelig motivert ttil å sette igang igjen, merker at jeg er"sulten".

Målet er ritt sommerene 07, Farrisrunden, Grenserittet, men først og fremst ha det morro.
Siden jeg har hatt så pass langt fravær tenkte jeg å starte med en del langturer på spinningsykkelen hjemme foran en god film (90 min ++) for å få nytt grunnlag, før jeg i Jan/feb begynner med mer hardere trening som f.eks.interval før jeg begynner å sykle ute.

Noen innspill på om dette høres ut som et fornuftig grunnlag, eller om jeg bør gjøre det annerledes.

/A.

Med vennlig hilsen /A.
Re: Igang med trening - etter lengre fravær [Re: AlphaMan] #354040 12/12/2006 19:40
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Du er endelig motivert til å trene, du skal først og fremst ha det moro, og du velger innendørssvettingpåenergometersykkel!?!?

Ville anbefalt å finne noe mer lystbetont, f.eks. lange joggeturer/turer med sekk, for så og avslutte med ca. 30-45 min. på rulla.

Ellers høres planen med lange rolige økter nå i høst, og så intervaller etterhvert ut som en bra plan. Pass på at de første intervallene er lange, og ikke altfor harde.

Re: Igang med trening - etter lengre fravær [Re: Mmar] #354041 18/12/2006 20:38
G
Glenn_M Offline
Avhengig
Avhengig
G
Jeg synes både s*pinning og rullesykling alene hjemme foran TV'en høres uendelig kjedelig ut. Jeg vil anbefale deg å finne en treningskompis og melde deg på s*pinningtimer på et treningssenter istedet. Da blir det letter å forplikte seg til et treningsregime med noenlunde faste rutiner. Ved å melde deg på fellestimer får det hele også et sosialt preg.

Vil anbefale deg å ta en kikk på siste nummer av bladet Birkebeiner'n (nr 6/2006) Der finner du en utmerket artikkel på side 36/37 om hvordan du kan lage din egen "mandagstrening".

I tillegg vil jeg anbefale at du legger opp et opplegg med variasjon. Du går fort lei hvis du kjører på med det samme opplegget uke etter uke. Varier med langrenn, rollerblades/rulleski, løping med staver, raske gåturer og gjerne en styrketreningsøkt eller to i løpet av uka. Det er mange muligheter!

If it's not broken, fix it until it is
Re: Igang med trening - etter lengre fravær [Re: Glenn_M] #354042 18/12/2006 21:48
S
Simm Offline
Entusiast
Entusiast
S
Et tips :
Kjøp piggdekk og dra opp i marka en dag når snøen har lagt seg..(nei det er ikke lenge til...uansett hva noen skulle si..:)
En super sykkeltur på nybrøytede skogsbilveier en solrik vinterdag er noe av den beste stressavledningen man kan få...

Gratis er det nesten og..(iallefall når piggdekkene ER kjøpt..:)

Og er det tungt (løs snø) er det den beste treningen man kan få...Dog er det sjelden tyngre enn at man fint får en bra tur med godt humør..

stadig sta...

Moderator  support