Går med planer om å prøve å bygge meg en god men rimelig stisykkel(HT). Med stisykkel mener jeg ikke en som også kan sykles med på sti men en "nesten bare for sti sykkel" men har egentlig lite peil på hvordan jeg skal få dette til. Geometrivalget er det største spørsmålet. Det er vel flere alternativer og den kanskje billigste for meg er å bytte ut den grusomme 80mm demperen jeg har på Scott Scale'n min med en noe lengre for å få en mer tilbakeholden sittestilling. Klatreegenskapene blir kanskje værre?. Scale'n min har fått noen forandringer fra originalt for å hjelpe på sti egenskapene med skivebremser, riser styre, 2.3 dekk og en Thudbuster. Problemet er fortsatt for knapp styrevinkel/foroverlent sittestilling. Det andre alternativet er å plukke av utstyret på Scale'n og bruke det på en rimelig stiegnet ramme og investere i en gaffel på 120-130mm vandring. Kan jo selvfølgelig bare kjøpe meg en All Mountain sykkel med en gang men hadde lyst å bygge litt isteden. Noen som har noen konkrete forslag til hva jeg kan gjøre med det jeg har og rutte med?

/Hans-Otto Scott Scale 60, Trek 1500, Tacx Fortius