Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til valg av nytt bakhjul(ole?:-)

Hjelp til valg av nytt bakhjul(ole?:-) #338679 18/10/2006 19:58
K
kjellyn Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Jeg vurderer å kjøpe nytt bakhjul til min Storck Adrenalin Carbon(les fulldempet), og i den annledning trenger jeg litt hjelp:

-Av en eller annen grunn så er kjørestilen min ødeleggende mht. bakhjul(landevei/MTB) Har prøvd endel hjul nå, uten videre hell(Har heldigvis funnet et hjul som fikser meg på landeveien(Lightweight,16-20))

-Siden jeg er en weightweenie så ønsker jeg et så lett hjul som mulig, MEN det viktigste er at det holder seg uten masse retting.

-Mitt nåværende oppsett bak er: Mavic 819UST, Magura(les DT_swiss) discnav og sapim CX-Ray 32 eiker.
Dette oppsettet holder ca ei uke av gangen før det må ha proffesjonell hjelp. Forøvrig så er det ønskelig at felgen er UST, slik at jeg ikke trenger Eclipse eller Stan`s for å kunne kjøre Tubeless-dekk.(har prøvd none-ust, men sideveggene er for tynne, slik at jeg ødelegger dem:-(

-Noen forslag?(Utenom Xentis:-)

-Mine mål er 188cm, 79 kg

Takker for svar!

Kyn

Vedlegg
134621-ny-demper011(Large).jpg (0 Bytes, 74 nedlastinger)
Re: Hjelp til valg av nytt bakhjul(ole?:-) [Re: kjellyn] #338680 19/10/2006 12:51
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Dette hjulet er sterkt!!!

Det er ikke hjulet det er noe galt med, du kunne sikkert kjørt 717 og det hadde holdt fint.

Problemet er at hjulbyggingen er dårlig, det kan jeg nesten si sikkert, utifra det du sier.

Få Ole, eller noen andre som_kan_hjul, til å bygge opp på nytt..

/Are Nicolai
Re: Hjelp til valg av nytt bakhjul(ole?:-) [Re: nicolai] #338681 19/10/2006 20:30
Espen Offline
More than words
More than words
Støtter nicolai her. Disse delene er mer enn sterke nok. Ole er god til å bygge, og han kan garantert bygge et hjul av disse, eller andre komponenter som holder leeenge.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Hjelp til valg av nytt bakhjul(ole?:-) [Re: kjellyn] #338682 20/10/2006 11:56
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Kombinajonen av en felg som veier over 500g, og de aller, aller letteste aero-eikene, henger ikke helt på greip for meg. Gå over til en lettere non-UST-felg (evt en NoTubes med tape - er UST-kompatibel og mye lettere) for å få den lave vekten som de eikene fortjener, eller behold UST-felgen din, og gå opp til SuperComp-eiker for å få noe som er bombesikkert. Sideveggslitasje av dekk tyder på at du ikke har helt kontroll på hvor du plasserer bakhjulet, og da kan det bombesikre alternativet være på sin plass.

Men det må da finnes gode hjulbyggere i Kristiansand? Anyone?

Ole.

Re: Hjelp til valg av nytt bakhjul(ole?:-) [Re: Ole] #338683 21/10/2006 23:30
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Quote:

Ole.

Han "gamlekallen" på sykkelservice (tordenskjoldsgate ved slottet), skal visstnok vere god på hjulbygging. Det som imidlertid er litt pes med han, er at han gjerne ikkje er særleg hyggeleg å ha med å gjere... (synes _eg_ iallfall)
Mistenker han for å vere lei av heile sykkelgreia...

Men det skader sikkert ikkje å ta ein prat med han.

Elles er han langhåra på verkstedet til intersport ein hyggeleg kar (og, så vidt eg kan bedømme, dyktig), som alltid driv å rettar hjul når eg er innom. Er muligens eit anna alternativ.

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Hjelp til valg av nytt bakhjul(ole?:-) [Re: Arnebv] #338684 22/10/2006 01:57
K
kjellyn Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
K
Quote:
Quote:

Ole.

Han "gamlekallen" på sykkelservice (tordenskjoldsgate ved slottet), skal visstnok vere god på hjulbygging. Det som imidlertid er litt pes med han, er at han gjerne ikkje er særleg hyggeleg å ha med å gjere... (synes _eg_ iallfall)
Mistenker han for å vere lei av heile sykkelgreia...

Men det skader sikkert ikkje å ta ein prat med han.

Elles er han langhåra på verkstedet til intersport ein hyggeleg kar (og, så vidt eg kan bedømme, dyktig), som alltid driv å rettar hjul når eg er innom. Er muligens eit anna alternativ.

Ove på sykkeservice er en kjempekar. Han er blid og hyggelig når du bare blir "kjent" med ham, men må nok dessverre si at han ikke har kunnet hjelpe meg med hjulene. Han har rettet hjulet jeg snakker om 4 eller 5 ganger i år:-)

(Han sier han ikke er så begeistret for "disse flate nymotens eikene") He he!

Han langhåra karen på Intersport har jeg ikke prøvd, men vet at de skal ha en masse for å rette hjul der nede.

Skal prøve Ole nå:-)

Moderator  support