Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Specialized Enduro Expert FSR

Specialized Enduro Expert FSR #324228 09/09/2006 18:46
Haavard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei.
Trenger litt råd.
Har en Specialized Enduro Expert FSR 2004 modell på hånden som jeg vurderer å kjøpe.
Den er lite brukt og ett pent eksemplar.
Hva betaler jeg for noe sånt?

Som den ferskingen jeg er lurer jeg på bruksområder for denne, fikser den DH-relaterte turer i hafjell, åre osv? Eller blir det litt i hardeste laget for denne...

Etter å ha vært på Åre med en Scott nitrus 20 ble jeg lysten på mer av den sorten sykling, men samtidlig vil jeg ha en som er god på lokale stier og normale utflukter.. synsing på dette.. En full DH blir litt ensartet for meg.

Edit...

Funderer på denne også:

Enduro S-Works
Hayes El Camino Hydraulic Brakes
Sun Rims DS1-XC--Hand built
WTB Moto Raptors Tires
FSA Pig Headset Fox Float R Pro Pedal
Titec Seatpost
Tioga Saddle
XT Rear Derailuer
LX Front
Deore Shifters
Sram Cassette and Chain
Rock Shock Judy C Front Fork

Redigert av Haavard; 09/09/2006 20:34.
Re: Specialized Enduro Expert FSR [Re: Haavard] #324229 09/09/2006 19:31
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Tja. Jeg kjenner ikke til detaljene til den modellen, men om en sykkel er hard nok til utforkjøring kommer jo mye an på hva formålet med syklingen er. Selv har jeg kost meg dønn fordervet i utforløypene i Åre med en sykkel basert på en K2 Proflex 4000 fra 98 med bare 4" i baken. Det gikk selvsagt ikke like fort (i absoluttfart) som de dedikerte utforkjørerene med dedikerte utforsleder, men jeg kan bare komme på ei lita kneik jeg ikke kom meg ned på elegant vis. Med bredt nok styre, kort nok stem, gode nok dekk og lavt nok sete går det meste i min bok.

Når det er sagt så blir neste tur på en nybygd og mye sintere doning. Åh-håhåhå!

Moderator  support