|
|
|
Oslo Sykkelfestival
|
Oslo Sykkelfestival
09/09/2006 17:13
|
ViggoM
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hei,noen her som skal være med i morgen ? Jeg meldte meg på i mai,men har mistet mye av motivasjonen etter Birken,men satser på presse meg opp i morgen tidlig for å stå på startstreken. Etter et par fall på racer tidligere i sesongen er jeg litt bekymret for nedkjøringen fra Ryen til byen.Noen som har testet løypa og vet hvilke hastigheter det er mulig å komme opp i her ?
|
|
|
Re: Oslo Sykkelfestival
[Re: ViggoM]
11/09/2006 12:09
|
HaakonL
Tidligere hCon
|
Tidligere hCon
Jeg var der en tur for å se på noen syklende venner. Arrangementet var temmelig ræva, rett og slett. Blant annet så det ut som om lederen mistet seieren pga. dårlig merking og en forvirret funksjonær...
Haakon
|
|
|
[Re: HaakonL]
11/09/2006 16:28
|
Omni
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg var med og syntes arrangementet var bra. Med avsperring og stopp av trafikken i alle farlige kryss. Spesiellt moro å kjøre ritt midt i byen også da. Er enig i at mållinja kunne vært plassert annerledes, ikke spesiellt enkelt å gjøre en bra spurt med 3 90 graders svinger de siste 200 meterene. Dessuten burde vel resultatene vært klare nå, vi kjørte jo med chip og greier.
|
|
|
[Re: Omni]
11/09/2006 21:57
|
ViggoM
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
|
|
|
12/09/2006 10:19
|
ViggoM
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Takk til arrangørene som påtok seg bryet.Synd at det kom så få deltagere.Det var vel ca like mange funksjonærer som deltagere.
Jeg har ingenting å utsette på arrangementet bortsett fra sperrebåndene inne på Rådhusplassen som førte til endel kaos.Synes også at løypa burde gått motsatt vei,altså samme vei som VMløypa fra 93.Tror at stigningen opp til Ryen er hardere enn opp Kongsveien og at det ville ført til større spredning av deltagerene.Ingen tvil om at du sparer mye krefter på å ligge på et bakhjul opp Kongsveien framfor å dra feltet.Jeg prøvde begge deler.
Speakeren sa før start at de venter seg flere tusen deltagere neste år.Håper dette skjer.Ser massevis av folk som trener på sykkel rundtomkring,men i ritt utenom Birken,Grenserittet og Styrkeprøven er det få deltagere.Mulig nivået på de mindre rittene er for høyt og at det skremmer mange fra å delta.All ære til de som likevel deltar og ikke er redd for å havne på nedre del av resultatlisten.Dere(og jeg)som aldri kommer høyt opp på resultatlistene skal vite at vi er i toppform i forhold til den vanlige mann og kvinne i gata.
Bli med å støtt Oslo sykkelfestival neste år.Trist hvis dette ble første og siste gang.
|
|
|
12/09/2006 12:42
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Dumt av arrangørene å legge det til samme dag som den kombinerte avslutningen i både Scottcup og Norgescup Rundbane. Det var godt over 300 deltagere i Holmenkollen samme dag.
Får se til neste år da, jeg har jo lyst til å kjøre ritt i bilfrie oslogater.
LarsB
|
|
|
|
|
|
|