Hei, har tenkt å stille opp i NM i terrengsykling neste og er på jakt etter passande sykkel i 8-13.000kr klassen. Har fått eit tilbud fra Spinn på Velotech M7/disc på 13.500kr(http://spinn.no/newsread/news.asp?N=5042&DOCID=10054). Er det eit bra tilbud eller bør eg satsa på å kjøpe brukt? Er forresten det ein bra sykkel? Eg er 180 høg, 65 tung. Trenger litt hjelp til å finne ein passande sykkel. Vart frastjålen min i sommer slik at eg ikkje har råd til ein som er noko særleg over 13.000kr.
Re: På jakt etter terrengsykkel til konkurransebruk
[Re: Mini Kiss]
#32419109/09/200616:42
Ser ikke noe om rammegeometrien osv. der, men det ser ut som en gjennomført og fin XC-konkurransesykkel. Vet ikke noe om merket, dog. "Easton Triple Butted" sier heller ikke så mye om rammematerialet, men Easton pleier å lage gode greier.
[Re: Stein]
#32419209/09/200617:39
I den prisklassen er det meget mye å velge mellom. Derfor ville jeg brukt litt tid og sjekket godt hva alle butikkene i din nærhet kan tilby. I tillegg til Spinn som du har vært på ville jeg sjekket med Sykkelzentrum, XXl, Bike Brothers og Railos Sykkelverksted.
[Re: bob]
#32419309/09/200618:53
Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å ta turen innom Sykkelzentrum. Felt syklene som de selger gir utrolig mye sykkel for pengene. Verd å ta en titt.
"What's the point of living, if you can't feel alive?"
[Re: Allumia]
#32419910/09/200617:21
Har fortsatt velidig lyst på velotech'en som eg skreiv innledane, men synst dere at den er overprisa eller. Kan eg prøva å få pressa prissen enda meir?
[Re: Mini Kiss]
#32420211/09/200609:14
Har fortsatt velidig lyst på velotech'en som eg skreiv innledane, men synst dere at den er overprisa eller. Kan eg prøva å få pressa prissen enda meir?
Det ser jo ut som en meget bra sykkel det, jevnt over bra komponenter og klar til bruk. Hvis du synes sykkelen er god å sykle på og at den er den fineste (les: den du har mest lyst på, man skal like det man handler også) så synes jeg du skal gå for den. Prisen er vel ingenting å si på, men det er mulig du kan hente noen kroner til, det merker du fort når du prøver. (Kanskje du kan bruke noen av eksemplene her med noe tilsvarende utstyr til priseksempler for å presse prisen ytterligere?)