Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Scottcup 30.august noen som har info om løypa

Scottcup 30.august noen som har info om løypa #319710 28/08/2006 08:51
skognils Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
hei
etter en sommer med mye annet enn ritt, har sugen etter å ha startnr på styret meldt seg...
lurte derfor på å slenge meg med på Scott - Cup på Bærums Verk på kvelden 30.august.

ser at kartet ligger ute, men jeg lurte på hvordan løypen er.. teknisk krevende med mye sti, røtter og stein osv slik som kjelsås løypa?
grunnen til at jeg lurer er at jeg ikke har noe alternativ til stiv gaffel tilgjengelig nå!
er det forresten noen andre som skal delta herfra?
Nils

Re: Scottcup 30.august noen som har info om løypa [Re: skognils] #319711 28/08/2006 09:01
D
DHMAMA Offline
Medlem
Medlem
D
Hei!

Jeg deltar!
Knall løype synes jeg, passe teknisk og krevende.
Noen myrhull, enkelte partier med røtter, både opp og ned, og en lang oppoverbakke med grus. Vil tro at det funker fint med stiv gaffel. Selv har jeg aldri syklet med stiv gaffel i terrenget, men Kjelsås løypa (om det er Skullerud du tenker på) er mer teknisk.

Mvh
Hugo

Re: Scottcup 30.august noen som har info om løypa [Re: DHMAMA] #319712 28/08/2006 09:25
skognils Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
ang. kjelsåsløypa tenkte jeg på den med start og mål på langsethløkka.

skal forsøke å komme meg med
N

Re: Scottcup 30.august noen som har info om løypa [Re: skognils] #319713 28/08/2006 09:54
josse Offline
Quote:

ser at kartet ligger ute, men jeg lurte på hvordan løypen er.. teknisk krevende med mye sti, røtter og stein osv slik som kjelsås løypa?
grunnen til at jeg lurer er at jeg ikke har noe alternativ til stiv gaffel tilgjengelig nå!
er det forresten noen andre som skal delta herfra?

Jeg skal også delta.

Løypa i Bærum vil jeg betegne som sugende, det er flere lange, seige og gjørmete motbakker -- som neppe blir noe mindre gjørmete med det været som er meldt de kommende dagene. 4 runder i denne løypa er mye, sist gang gikk jeg alvorlig tom på slutten, og jeg kommer til å forsøke å få ned en gel eller to i løpet av rittet på onsdag.

Teknisk er den ganske lik Kjelsåsløypa i vanskelighetsgrad, men det er enkelte punktcrux som kan være vanskelig å komme over.

Stiv gaffel går nok greit, men hva slags dekk bør man velge mon tro?

Re: Scottcup 30.august noen som har info om løypa [Re: josse] #319714 28/08/2006 11:29
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg kommer!
Løypa er noe lagt om pga sprengning sikkert for skiløypeutbedringer, lurer på om det ikke var nederst?

Stiv gaffel burde gå, uten at det kan kalles noen fordel. Sliten blir man uansett.
Angående dekk kjører jeg også her Intense System 2 med Stans foran og bak.

LarsB

Re: Scottcup 30.august noen som har info om løypa [Re: larsb] #319715 28/08/2006 12:55
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Stemmer at løypa er lagt om. Sprengningen er i den bratte høyresvingen i starten av utforkjøringa parallell med grusbakken. Dette ga et logistikkproblem som gjør at øverste del av løypa er ganske forskjellig. Noe av løypa kjøres motsatt vei av tidligere. Blant annet er myren nå delt i to, og både start og mål går opp den slake gressbakken hvor mål var tidligere.

Synes forandringene er til det bedre. Løypa er mer publikumsvennlig, og man slipper det jævlige gjørmehullet like før sprengningen. Løypa ble kortere, men jeg håper og tror at de forlenget den med en liten ekstra sti på den nederste sløyfen. Rundetidene kommer nok allikevel til å bli kortere.

Re: Scottcup 30.august noen som har info om løypa [Re: josse] #319716 28/08/2006 16:13
skognils Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
takk for info...
gjørme er greit..men tungt! jeg må se om jeg rekker det... møte til 16, henting i barnehage osv. og så avgårde?? kan gå...

ang. dekk så kjører jeg ust-dekk og felger med stans og det blir nok det som står på.. hutchinson scorpion(ganske grovt og stort) fremme og python bak... kan nok bli noe innendørssvettingpåenergometersykkel(edit.. javel.. .så det går ikke ann å skrive "s p i n n i n g" her uten at gutta ta sensur...jaja.. noe morro må jo de også ha) i gjørma men men...
vi sees
Nils

Re: Scottcup 30.august noen som har info om løypa [Re: skognils] #319717 28/08/2006 20:26
M
Mmar Offline
Ivrig
Ivrig
M
Var å syklet løypa idag, riktig at det er glatt mange steder. Men lite gjørme forholdene tatt i betraktning. Python er ikke optimalt, men funker helt fint.

Moderator  support