Jeg trives godt på kona sykler, hvordan er geometrien på Scott i forhold?. Går det ann å si noe generelt om forskjellene. Innbiller meg at scott blir mer "racing" Sikler stygt på en scale 40 nå....nedsatt osv....
Har ikke kjørt Scott, og trives også godt på Kona-syklene mine. Det kommer vel mest an på bruksområde. Har en gammel Kilauea (stål!) til vei og enklere sti og en ganske ny Dawg til krevende sti med innslag av DH underveis. Det er etter min mening svært ulike sykler sjøl om merket er det samme og det påtakelig fallende overrøret som er karakteristisk for Kona finnes på dem begge. Ellers kan jo mye gjøres med bl.a. stamme og styre for å finjustere kjørestilling. Jo mer innslag av ruglete nedover jo mer demping og jo høyrere front vil vel mange ha. Da blir det ikke spesielt godt egnet for grusveier og flate stier. Men det er vel ikke grunn til å tro at Scale'n er noe dårlig valg for allsidig og moderat stisykling. Du må jo uansett i det minste prøvesitte den og finne rett rammestørrelse. Lykke til hva du enn velger ;-)
Var forresten veldig grei pris på Dawg 2005 her i vår. Fra 16 til 11 lapper. Men som sagt: en sykkel med et helt annet bruksområde.