Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny gaffel VS service

Ny gaffel VS service #314011 09/08/2006 21:59
Haavard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hola!

Har en Marzocchi EXR pro air som funker usedvanlig dårlig.. den demper fint ned, men bruker 2 sekunder på rebound.. Jeg tenkte jeg skulle forsøke å bytte oljen for å se om det ble bedre men er ikke sikker på om jeg gjorde det riktig.. fylte opp benet, presset demperen sammen noen ganger og etterfylte til det var ca 1" fra topppen. Ca 1,2 DL.

Med litt luft og den nye oljen ble den ok, men etter 3 timer var den like dårlig igjen..
Hva koster en slik service, og hvor gjøres det i trondheim?

Vurderer rett og slett å handle meg en ny gaffel isteden, en som tåler HARD stikjøring, har lockout og ikke koster flesk.. tips?

Sykkelen er en HT.

Re: Ny gaffel VS service [Re: Haavard] #314012 09/08/2006 22:22
O
oysteinrolf Offline
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
O
Kjøp en ny brukt gaffel.

Ble bl.asolgt en magura aasgård demper her for 800..den var tilnærmet ubrukt. Så her kan du gjøre kupp!

http://www.iphonereparasjon.net Salg og reparasjon av iphone i Stavanger
Re: Ny gaffel VS service [Re: oysteinrolf] #314013 09/08/2006 22:30
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Sannsynligvis får du mer igjen for pengene dine ved å legge på litt ekstra og anskaffe en gaffel med større potensiale. Dersom du ikke har lyst til å bruke mye penger, men vil ha noe som duger til litt røff stisykling, ville jeg selv gått for denne:

Rock Shox Tora 302 U-Turn - 85-130mm justerbar vandring - 2,2 kg
Koster NOK 1761 pluss en drøy hundrelapp i frakt herfra:

http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=ROCK606

Tror ikke du finner mange nye gafler som gir deg mer ytelse til denne prisen. Skal du ha lockout på Tora-gaffel, må du opp en tusenlapp til - og over til luftkammer som fjæring i stedet for stålfjærer som denne har. Lykke til med funderingene.

*geiranders

Moderator  support