..kjempemorro på stier hvor et gjennomsnittlig medlem av Norges Jeger- og Fiskeforening nok ville ha slitt en del..
Og noen bør kanskje drive litt opplysningsvirksomhet overfor denne gjengen:
"Desutten så ødlegger syklene stiene, og gjør dem til gjørmebad for oss som bruker stiene til det dem var ryddet for ..."
Nja. Flere fiskere og jegere jeg kjenner til i NJJF er av typen som svært unødig beveger seg på stier. Fisker helst der hvor man kan kjøre SUV helt frem til vannkanten.
Men litt opplysningsvirksomhet fra meg også: Det heter Norges Jeger og FISKERFORBUND. Ikke ...forening, altså.
NJJF er paraplyorganisasjon for de fleste fisker og jeger foreninger i landet. Og har et kolossalt medlemsantall, takket være en moderat medlemspris og et noenlunde leselig medlemsblad, tror jeg.
Jeg har den klare oppfatning av at NJJF i sitt styre har fått (har vel egentlig hatt det lenge) et markert innslag av folk tilknyttet "gutteklubben grei" nisjen. Noe bortimot blåruss, med tilknytning til næringslivsledelse. Stisykling er ikke velsett i de kretser, tror jeg. Ledelsen i NJJF har forøvrig i viktige tema de senere år sett ut til å ha vært på klar kollisjonskurs med sin egen medlemsmasse.
Med sitt store antall medlemmer har (ledelsen i) NJJF en merkbar tyngde i spørsmål som angår bruk av utmark, det bør vi være klar over.