Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ramme kjøpes

Ramme kjøpes #303972 01/07/2006 06:59
A
Aknot Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Billig ramme kjøpes. trenger ikke skivebremsfeste og kan godt være av litt eldre modell. Ikke større enn 18". Skal blir sykkel til dama.

Send PM eller mail til kristian.hesthaug@gmail.com

Re: Ramme kjøpes [Re: Aknot] #303973 02/08/2006 16:43
H
Helge Martinsen Offline
Fersking
Fersking
H
Hei, jeg har en titanramme som selges for 1600 kr. Det er en 97 modell og jeg bytter den egentlig bare fordi det ikke er skivebremsfeste på den. Rammen er håndbygd og Hei Hei har vært og er toppmodellen til Kona. ( ikke i 2006, men i 2007 ) Rammene av denne årgangen går for 700 dollar på eBay, men jeg selger den billig også fordi jeg oppdaget et ørlite hull ( under 1 mm i diameter) som er slitasje etter for brede dekk over en kort periode. Sykkeldelisk sa at det ikke hadde noe å si, det er på innsiden av venstre chainstay (selvsagt der hvor dekket ruller ). Det er ikke noe strain/belastning på dette punktet. Jeg har kjørt med det siden 2001 og det har ikke blitt større eller mindre. Å sveise det, hvis du ønsker det koster en tusenlapp, men dette er ikke nødvendig

Ellers er rammen meget pen og har absolutt ingen skavanker. Jeg er 178 og den passer fint for damer fra 165 cm og oppover. Jeg bor i Oslo så hvis dere er i området er det bare å ta kontakt for å kikke på den. For 700 kroner ekstra får du med et Chris King Gold styrelager som er ett år gammelt (ny pris ca. 1500 på Sykkeldelisk )

Fargen på ramma er naturell Sandvik titan, med gul Kona logo. styrelageret er i gullfarge. Ellers står det et XT kranklager i ramma som følger med uten xtra tillegg.

Håper dette er interessant!

-Helge Martinsen

If you ain't cav, You ain't

Moderator  support