Selvsagt. Hvis det er det som funker for deg, så skal du selvfølgelig ha det sånn. bare en stilpoliti-fleip der.
'Puste lettet ut'
Stilpolitiet hadde nok ikke nøyd seg med forenklet forelegg om jeg hadde blitt stoppet. Regner med at å bruke hjelmen jeg bruker når jeg sykler på terrengsykkelen er uaktuelt? Hvor får jeg noe stort og rødt/grått som passer en knott på opp mot 65 cm? Norwegian?
Er redd skoa også kan bli et problem, jeg bør ha noe som passer og jeg bruker nr 48...
Re: Hvilke LANDEVEI- sykler har du i stallen?
[Re: pet1]
#50728130/01/200818:58
Slaar ikke min bror som syklet landevei med mtb sko og shimano pedaler, samt med haarete legger!
Ulp, mine legger ble brukt i reklamen for King Kong-filmen, jeg nekter å si hvilken versjon av filmen det var. :-) Jeg er redd min nærmeste familie vil gå fra forundring til krampegråt/latter om jeg skal begynne å barbere leggene. Som firebarnsfar har jeg vel lite jeg må forsvare når det gjelder mandighet, men her føler jeg meg litt i en gråsone....
Og ute i garasjen henger det en pensjonert Nishiki Road Master med shimano m535 terrengpedaler. Og jeg som var så stolte av dem den gangen i første halvdel av nittitall, hvor naiv har man ikke vært.....
[Re: Erik$]
#50731330/01/200819:55
Hehe, du gjør det ikke lett for deg selv heller da;)
Hva hjelm angår, brukte jeg Giro Xen på NC landeveisritt, med bremen og greier:P Ingen som sa noe om det......hmm, ingen sa noen ting til meg faktisk
OK, da sparer jeg litt der, og sko ser ikke helt håpløst ut. Ser ut til at jeg slipper å ta den tunge veien til Trålbøteriet etter fiskekasser, men kan gå med rank rygg inn i en sykkelbutikk og bruke mine kroner der. Kjøpe på nettet tror jeg ikke jeg tar sjansen på (og gå i butikken og prøve for så å handle på nettet, så kjip kommer jeg ikke til å nedverdige meg til)
[Re: lim3]
#50734030/01/200820:38
Regner med at å bruke hjelmen jeg bruker når jeg sykler på terrengsykkelen er uaktuelt?
Neida, gjør som jeg og napp av skyggen hver gang du skal ut på raceren. Skygge er no-no på racer, av funksjonelle grunner, siden den skygger for utsikten i den mer foroverlente posisjonen. Med skyggen av er det bare de mest skarpsynte stilpolitiene som ser at du bruker en terrenghjelm.
[Re: Dan]
#50743731/01/200807:06
Folk i feltet med mtb-sko, hårete legger og skygge på hjelmen blir ansett som livsfarlige. Og aller mest blir de fryktet som ikke har klubbtrøye. Det er ikke tull engang. I et stort felt er alle avhengig av at alle kan "spillets" regler og oppfører seg deretter. Av egen sikkerhet holder man avstand til slike.
[Re: erling]
#50743831/01/200807:20
Skavise, skavise.. På veiene i Østfold ferdes det nå en fyr på en Klein Quantum med følgende feil; - Særdeles hårete legger (dog godt innpakket) - Klubbnøytralt og glorete antrekk (for å bli sett, men ikke gjenkjent) - MTB-pedaler og sko - Hybridkrank(!) - Flatbar - Til tider temmelig høy puls
Med andre ord; Erling - hold deg innendørs!
#50745931/01/200808:13
Folk i feltet med mtb-sko, hårete legger og skygge på hjelmen blir ansett som livsfarlige. Og aller mest blir de fryktet som ikke har klubbtrøye. Det er ikke tull engang. I et stort felt er alle avhengig av at alle kan "spillets" regler og oppfører seg deretter. Av egen sikkerhet holder man avstand til slike.
Og de som sykler i feltet, det ble født ferdig med erfaringen og svøpt i klubbfargene fem minutter etter fødselen? :-)
Min erfaring på området er at de som kjefter mest i et felt er de som har dårligst form og er reddest for å bli droppet. Syklet Øyeren rundt for noen år siden hvor jeg fikk kjeft for å sykle for raskt i front og for seint i front, samtidig. Til slutt ble jeg så lei masinga at jeg og en til bare syklet fra dem... :-P
[Re: Oystein L]
#50749131/01/200809:09
Skavise, skavise.. På veiene i Østfold ferdes det nå en fyr på en Klein Quantum med følgende feil; - Særdeles hårete legger (dog godt innpakket) - Klubbnøytralt og glorete antrekk (for å bli sett, men ikke gjenkjent) - MTB-pedaler og sko - Hybridkrank(!) - Flatbar - Til tider temmelig høy puls
Med andre ord; Erling - hold deg innendørs!
Huff og huff. Se ut hvorsdan du vil på trening. Men jeg garanterer at du ikke stiller slik i ritt. Om du så gjør så vil du få god plass rundt deg ;-)
Redigert av erling; 31/01/200809:11.
#50750031/01/200809:31
Når vi kommer til Stjernetråkken er Gianten plukket ned fra veggen, så da er nok både sykkel og påkledning i henhold til regelboka. Så snart gradestokken tillater bare knær er vel også apefaktoren kraftig redusert. (om motoren er i ønsket tilstand er vel mer tvilsomt, men det synes jo ikke så godt på startstreken).
For første gang skal jeg i år sykle Lillehammer - Oslo (det begynner å bli mange år siden sist jeg kjørte lange landeveisritt...), så vi får også legge inn noen solide doser med lagtempotrening utover våren. Det skulle jo borge stødig feltkjøring blant våre folk.
[Re: Oystein L]
#50750231/01/200809:37
Kjefting, sutring og mye uryddig kjoering samt mange velt?
Har hoert flere nevne slike ting, og jeg kan da ikke skjoenne det er saa ille. Det er da ikke en kunst aa sykle sammen med en stoerre gjeng? Har syklet krevende kriteriumsritt med bakker og paafoelgende 90% svinger osv, men har ikke sett mange velt som ikke kan skyldes paa andre enn rytteren selv.
I saafall gruer jeg meg veldig til aa sykle ritt i Norge fra vaaren av
Vi snakker her om et spesifikt ritt, Stjernetråkken. Der er det ofte cowboykjøring både i Tur-og veteranklassene. Dette er årets første ritt for de fleste (går 13. april i år), så det er mye nerver blant ryttere som har trent alene gjennom en lang vintersesong (derav begrepet kalveslipp).
Allerede på neste ritt er det helt annen kjøring.
[Re: lim3]
#50766331/01/200814:37
Her er mitt inntog i landeveiens gleder og sorger. En Cannondale System Six Pro 105 Compact. Den skal i hvert fall ikke stå på sykkelen om det går for tregt her. Stilpolitiet får skrive bøter for kompaktkrank og hvite/blå dekksider.
Stilpolitiet sier at det første du må bytte ut er stemmet. Sett på det originale systemsix-stemmet. Det som sitter der ser ikke bra ut. Videre må du vippe styre dit opp slik at girhendlene kommer høyere. Da sitter du mye bedre, samt at der ser bedre ut. Ellers bør du bytte til sort styretape, sort sete og sorte dekk. Og for all del; ikke kjøp deg teamtøyet til Liquigas.
Stilpolitiet har vært på besøk og foreslått lang liste med utbedringer. Denne er blitt tatt til følge over vinteren: Ikke så mye neo-retro som neo-moderne . Takket være e-bukta og julesalg hos CRC er sykkelen nå utrustet med:
Cannondale Holowgram SI krank
Campagnolo Chorus skiftere/gir/kjede/krans
Cannondale SystemSix styrefremspring
FSA Wing Pro Compact styre
Thomson Elite setepinne
Selle Italia SLK Kit Carbonio Flow sete
Ciamillio Negative G bremser
Nå må bare influensaen gi seg og våren komme rask som...
Redigert av anderz; 16/02/200815:35. Rediger grunn: La til bilder
Jeg har nå fått meg samme sykkel 2008 Cannondale System Six 105 Compact. Men i "Lighning white" fargeskjema. Det hvite Arione-setet blir definitivt sittende på Fulcrum 7 hjulene blir nok snarlig byttet ut med DuraAce-hjulene mine.
[Re: mogens]
#53465207/04/200808:26