Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Salonpas?

Salonpas? #297752 07/06/2006 19:29
H
hundenjanson Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
H
Hadde et megatryn for litt over en uke siden og forstuet begge håndleddene. Skal sykle Raumerittet til lørdag og har prøvd diverse håndleddstøtter noe jeg syntes fungerte veldig dårlig. ( som å sykle med gips). Ble anbefalt av en fysiterapaut å bruke Salonpas (asiatisk smertelindrende plaster). Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette i Oslo?

Re: Salonpas? [Re: hundenjanson] #297753 07/06/2006 21:13
Fettlegg Offline
Medlem
Medlem
Det finnes håndleddsstøtter uten skinne, men de dekker bare akkurat håndleddet og gir ikke nok støtte til terrengsykling.

På den mest vanlige typen man får kjøpt ( farge hvit ) på apotekene kan man ta ut den metallskinna som ligger inni, da blir ikke grepet så låst.

Det beste er vel kanskje gamle gode elastiske støttebandasjer, da kan du selv bestemme og finne en måte å få støtte for håndledd som det går ann å sykle med
( kunsten her er å få det passe stramt ).

Se i telefonkatalogen på bandagist, det ligger en sånn butikk en plass i området Pilestredet/Chr. Augusts gt. eller deromkring.

Det er mye trist og leit her i verden.....
Re: Salonpas? [Re: hundenjanson] #297754 07/06/2006 22:59
cesar Offline
Fersking
Fersking
Quote:
Hadde et megatryn for litt over en uke siden og forstuet begge håndleddene. Skal sykle Raumerittet til lørdag og har prøvd diverse håndleddstøtter noe jeg syntes fungerte veldig dårlig. ( som å sykle med gips). Ble anbefalt av en fysiterapaut å bruke Salonpas (asiatisk smertelindrende plaster). Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette i Oslo?

Medicus-Plesner
Pilestredet 7
0180 OSLO
Tlf: 22478300
Fax: 22478329
medicus@medicus-plesner.no

De har det meste til skadede sjeler, men det koster skjorta...

Kristian

bike to nature
Re: Salonpas? [Re: hundenjanson] #297755 08/06/2006 12:45
H
hundenjanson Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
H
Quote:
Hadde et megatryn for litt over en uke siden og forstuet begge håndleddene. Skal sykle Raumerittet til lørdag og har prøvd diverse håndleddstøtter noe jeg syntes fungerte veldig dårlig.

Som jeg skrev i innlegget mitt har jeg prøvd håndleddstøtter i diverse varianter, men nå har jeg fått tak i Salonpas gjennom en Vitnameser jeg kjenner. Da blir det heksekunst fra østen på RBIR i dag.

Moderator  support