Dette vet jeg ikke nok om til å uttale meg skråsikkert, men jeg *tror* du kan regne med noen kvalitetsforskjeller mellom no-name alurammer fra Nashbar og en ramme som rammegiganten Kinesis velger å selge under sitt eget navn. Kinesis har en lang rekke av de store sykkelmerkene som kunder - i og med at Kinesis lager rammer for dem - og jeg tror ikke de er villige til å tukle med omdømmet sitt ved å sende en møkkaramme ut på markedet med egen logo.
Dette er kun antakelser. Jeg har sett gode tester av den, men jeg har ikke kjørt ramma selv. Likevel var jeg for noen uker siden på tur med en som kjører Kinesis Maxlight XC, nemlig den profesjonelle terrengsykkelguiden Simon, innehaver av Freeride Spain - som holder til i fjellbyen Lanjaron mellom Granada og Malaga.
Han banket ned 1600 fallhøydemeter på tildels supertekniske stier med sin Kinesis-ramme og en Marzocchi MX Pro 120mm gaffel, og lå (pussig nok til guide å være) helt i front hele veien ned. Jeg snakket med ham om ramma, og han var riktig så fornøyd. Skulle selvsagt gjerne kjørt Five Spot, men kjørte hardtail for å sikre seg 100% trøbbelfri ramme hver eneste tur året rundt, og ikke minst: Fordi han likte kjøreegenskapene til Kinesisen.
Har dessverre ikke noen gode bilder av sykkelen, dette er det nærmeste jeg kommer (simon til høyre, kollega Eoin til venstre):

...den blir i alle fall kjørt hardt nok til at komponentene ser slik ut, dersom det skulle være betryggende:

*geiranders