Leste litt i VG-debatten. Ergret meg ikke, så faktisk underholdningsverdien i tåpeligheten. Fikk der bekreftet det jeg har hatt mistanke om lenge: bilister som ikke også er syklister har nok fått tildelt litt mindre enn oss andre av en vesentlig ingrediens: sunn fornuft.
Har sakset denne fra VG-debatten:
(Innlegget er forfattet av "xinx" 29.05.06)
"Kjører ikke lastebil, men særlig på våren opplever jeg ofte endel syklister som hasardiøse. Uten hjelm, midt i veien, driter i rødt lys, ingen skrupler mot å kjøre forbi biler på høyre side som skal svinge til høyre i kryss. Kjører i full fart ned nedoverbakker som ender opp i en eller annen middles trafikkert vei - de har utsyn til hverken høyre eller venstre...
samtidig er det jo mange andre bilister som oppfører seg idiotisk også...
Men syklistene er uansett svært utsatte, og de burde derfor følge sykkeloppmerking og ikke sykle 2 i bredden på trafikkerte veier."
- - - - -
I flere innlegg kan man ane en bakenforliggende mangel på forståelse for det meste hos forfatterne...Et lite sitat: "kjøre ned nedoverbakker" sitat slutt.
Kjenner dere noen som har syklet (i full fart) OPP en nedoverbakke??
I Hafjell, sa du?
Nei, der brukes heisen OPPOVER nedoverbakken...
Denne debattanten "xinx" får tildelt et bitte lite plusspoeng for at han/hun innrømmer at mange ANDRE bilister ikke er perfekte sjåfører.
"Xinx" selv, derimot, er altså i egne øyne en perfekt sjåfør. Problemet er at ALLE dårlige sjåfører har det samme syn på alle andre i trafikken. Morsomt det der.
Redigert av Bikebully; 31/05/2006 08:22.