Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

DV-kamera i trondheim!?

DV-kamera i trondheim!? #294774 29/05/2006 11:14
KKippernes Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Heisann
Skal gå folkehøyskole til høsten, kjøre på ski og lage film av det, og skal i den anledning handle både laptop og dv-kamera. Laptop'en er vel mer eller mindre i boks, men jeg lurer på om noen av bartebyboerne har en butikk å anbefale hva angår dv-cams? netthandel er vel og bra det, men jeg vil snakke med en selger som har peiling, og som kan hjelpe meg om det skulle oppstå noe kødd.

har ca 6-7tusen å bruke, og vil selvfølgelig ha så bra bilde som mulig, gjerne Canon eller Sony, da jeg har brukt disse før og har gode erfaringer med de.

anyone?

K

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: DV-kamera i trondheim!? [Re: KKippernes] #294775 29/05/2006 13:40
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Canon MVX4i skal være veldig bra. Jeg styrte unna fordi det er knotete å operere for en med store hender. Det tar etter sigende så gode stillbilder at du nesten kan legge G5'en din hjemme.

Les til øyet blit stort og vått på akam.no og camcorderreview.com (MVX4i heter Optura600 eller noe sånt i USA)

Problemet med Trondheim er de fleste ikke lagerfører de beste kameraene.

Husk å sette av gryn til et vidvinkeladapter også.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: DV-kamera i trondheim!? [Re: GeirK] #294776 29/05/2006 16:10
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Til bruk utendørs i mye lys ville jeg kjøpt ett 3ccd kamera da det gir bedre bilder.
Før var "problemet" med de billigste 3ccd kameraene til panasonic at de ikke var altfor bra i dårlig belysning, dette er blitt noe bedre og optikken har også en del å si.

Du bør sette av kroner til ekstra batteri, vidvinkel og evnt stativ.
På vidvinkel siden finnes det ganske vidt spenn i pris, fra hama/raynox for noen hundre lapper til cenutry som vel tipper både en og to tusen lapper.

Ett tips til gi blaffen i hva for stills oppløsning kameraene kan ta, hvilketsomhelst billig stills kamera tar bedre bilder og det er optisk zoom du skal bry deg om IKKE digital. Ellers er optisk bildestabilisator en fordel kontra elektronisk, som alltid.

Fotovideo har vel butikk i Trondheim som åpnet i nye lokaler etter brannen?

Redigert av Christian M.; 29/05/2006 16:12.
Re: DV-kamera i trondheim!? [Re: Christian M.] #294777 29/05/2006 17:18
ubermensch Offline
Ringrev
Ringrev
Hvilken FHS skal du på?

Kristian
Re: DV-kamera i trondheim!? [Re: KKippernes] #294778 29/05/2006 17:38
S
SturlaA Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Fikk skaffa min Sony PC100 (dv) i Nederland for over 5 år siden og sparte mange lapper på det. Fikk problemer med fokusfunksjonen, men hadde ingen problemer med å få en Sonyforhandler i Norge til å ta saken. Fikk løst saken på garanti. Kan anbefale Sony.

Re: DV-kamera i trondheim!? [Re: SturlaA] #294779 29/05/2006 19:38
KKippernes Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Quote:
Canon MVX4i skal være veldig bra. Jeg styrte unna fordi det er knotete å operere for en med store hender. Det tar etter sigende så gode stillbilder at du nesten kan legge G5'en din hjemme.

Les til øyet blit stort og vått på akam.no og camcorderreview.com (MVX4i heter Optura600 eller noe sånt i USA)

Problemet med Trondheim er de fleste ikke lagerfører de beste kameraene.

Husk å sette av gryn til et vidvinkeladapter også.

Har sett på MVX4i, og den er vel det beste alternativet jeg har sett på så langt, på tilbud hos fotovideo.no for en 6-7000. de har jo butikk her i byen også, så da er biffen grei. har selvfølgelig tenkt å handle masse stash i tillegg, som ekstra linser, batteri osv, den prisen jeg anga var for selve cam'et.

hva angår reklamasjon og sånt, så vil jeg mest handle i butikk for da har jeg en selger å gå til,så lenge varen er kjøpt innen EU trenger man jo ikke å bekymre seg.

skal gå på Namdal FHS i grong.

Redaktør og fotojournalist, terrengsykkel.no

Re: DV-kamera i trondheim!? [Re: KKippernes] #294780 29/05/2006 19:48
G
gaute Offline
Fersking
Fersking
G
http://www.samsung.com/Products/Camcorder/DigitalMemory/SC_X205LXAA.asp?page=Features

kan anbefale dette kjøpte ett i usa i vår 3400 kr fåes også med 2 gig minne

Re: DV-kamera i trondheim!? [Re: gaute] #294781 30/05/2006 06:23
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Quote:
http://www.samsung.com/Products/Camcorder/DigitalMemory/SC_X205LXAA.asp?page=Features

kan anbefale dette kjøpte ett i usa i vår 3400 kr fåes også med 2 gig minne

Det kameraet har vi diskutert her før. Det er et dyrt leketøy som er ubrukelig til det Kristoffer skal gjøre.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll

Moderator  support