Jeg har nettopp skiftet fra Polar s625x til Garmins Forerunner 305, og er strålende fornøyd. Var skeptisk til kvaliteten på pulsmålingen før jeg byttet, etter å ha lest litt dritt på diverse forum, men opplever Forerunneren som svært nøyaktig. Jeg syns det er skikkelig digg å få med meg kartdata hjem fra turen, det er artig å konkurrere mot seg selv, smart å ha GPS med forhåndsinnmatede rutepunkter m.m. Har opplevd at jeg ikke finner fram dit jeg skal, og da har rutepunktene vært til stor hjelp.
Videre er det utstyrsbesparende, enklere og billigere for min del, med flere sykler og mange par løpesko. Jeg slipper å ha flere sykkelmonteringssett til Polaren for å få fartsmåling, og jeg slipper å flytte footpoden til Polar mellom skoene. Den er ikke helt nøyaktig heller...
Dette ble mange ord om et helt annet produkt enn det du ser på, men innholdet i 305en du vurderer og i min er vel ganske identisk. Om du liker å jogge/løpe, så anbefaler jeg deg Forerunneren i steden. Du lager deg enkelt en sykkelholder av feks isopor inntil Garmin kommer med en egen sykkelholder. Kadens/Wattmåler kan kjøpes som tillegg til ca 600 kroner. Pulsbeltet som medfølger er omtrent likt som de gamle Polarbeltene, da de brukte plast rundt hele brystkassa. Jeg liker nok Polars nye belter bedre enn det Garmin leverer, men syns Garminbeltet er bra nok. Ikke tegn til sår eller irritasjon enda, selv etter turer på mange timer.
Have fun, go mad.