Denne grensen krysses dessverre alt for ofte av fo*balltilhengere. Svært få andre sporter tiltrekker seg så mye hjernedød materie. Bare det sier litt om sporten!
Kjenner du til noen annen sport som trekker tilnærma like mange mennesker? Selvsagt fins det statistisk sett et visst antall brødhuer blant store folkemengder. Hvis en sesong med curlingkamper trakk sånn ca 1 million tilskuere alt i alt, så vil jeg tro at dustene ville klart å markere seg der også. Dette er egentlig bare tallmagi og statistikk som gjør at det er lett å få foppall til å framstå som den store stygge ulven...
Sorry, men jeg tror nok du har feil der. De største friidrettsstevnene trekker til seg minst like mye folk som de mest populære fo*ballkampene, men jeg har ennå tilgode å se at publikum stormer løpebanen for å prøve å ta livet av deltakere eller dommere, eller at man må skille tilskuerne med gjerder og politivakt for å unngå slåsskamper. Eller at man går til krig pga. at man ikke vant 5000 meter'n eller at en tennisspiller blir drept fordi han missa på en serv?
Man skal ikke ha høyt abstraksjonsnivå for å luke ut at dette har mer med folk å gjøre enn med den spesifikke idretten.
Klart det har med folk å gjøre og [sensurert] tiltrekker seg mer bråkete og voldelige tilskuere (og utøvere?) enn de fleste andre idretter etter min mening.
Inntil noen kommer med noe som kan overbevise meg om det motsatte så mener jeg at [sensurert] tiltrekker seg mer bråk enn de aller fleste andre idretter, også om man tar antall utøvere i betraktning. Ishockey er kanskje verre?