Du nevner to ting her:
(1) Subbing
(2) Skriking
Ad (1): Axel'n er ikke akkurat en veldig vridningsstiv gaffel. Du vil oppleve subbing, mens du kjører, fordi gaffelen nok vil flekse en smule. I tilegg er M525 for så vidt greie og vedlikeholdsvennlige bremser, men dens PM-festeanordning har tendenser til å gi litt etter og må rettes på i ny og ne, det er i hvert fall min erfaring og ikke noe stort problem: Du må løsne PM-skruene som fester kaliperet til gaffelen, vrikk litt på kaliperet og skru igjen, mens du presser inn hendelen. Kan være at du må gjøre dette flere ganger for at skiva ikke skal subbe bort i klossene; eventuelt skru igjen bare litt og kakk lett på kaliperet til subbingen forsvinner og så skru igjen skikkelig. Pleier å rette på jobb/pøbb-sykkelen med samme kombinasjon som du har (har selv en Axel 03) kanskje 1 gang annenhver uke på denne måten, men dette er seff også avhengig av bruksmåte.
Hjelper ikke dette, kan du skru av hele kaliperet og presse klossene fra hverandre vha. en større skrutrekker.
Du kan også holde en sykkel- eller lommelykt bakom kaliperet og rotere hjulet, mens du kikker opp i kaliperet fra den andre siden. Da vil du kunne se om subbinga skyldes kast i bremseskiva.
Ad (2) - skriking - du vil nok måtte leve med noen ulyder, siden jeg herved generaliserer vilt og mistenker axel'n til å gi resonans på vibrasjoner fra bremsen. Skikkelig hyling kan du få, dersom bremseskivene er våte, da hjelper det med noen kjappe nedbremsinger til skiva er tørr igjen - funker i hvert fall hos meg.
Martin