Jeg har i jobben vært med på å legge til rette innholdet (altså ortofotoene) i Norge i bilder, så jeg kan komme med noen tilleggsopplysninger: Det ligger inne dekning av hele Norge med satelittbilder - disse har imidlertid for dårlig oppløsning til å lokalisere stier med. Etter hvert blir hele eller deler av kommuner dekket med "høyoppløselige" (pikselstr. ofte ~ 20cm) ortofoto (tatt fra fly). Disse kommunale og regionale prosjektene kan en finne fram til ved å søke i metadataene - etter å ha zoomet inn i et område - prøv å søke i metadataene uten å fylle ut søkeparametrene - da vil en få listet opp ortofotoprosjektene innenfor bilderammen.
Ingen som gjetter? Jeg vil tro at ca 15-20 Arena-deltakere har vært der i forskjellige sammenhenger. Hva sier huseieren? Har han/hun/den/det kjent seg igjen?
Stemmer! 10 poeng! Det har altså vært mekkekvelder på garasjeoppfarten, pizza-spising på terassen, gulrotkake innendørs og i det hele tatt, mye trivelig sykkelrelatert sosial aktivitet. Takk til rabbagasten!
prøv å søke i metadataene uten å fylle ut søkeparametrene - da vil en få listet opp ortofotoprosjektene innenfor bilderammen.
Glimmers tips. Jeg har nå funnet flere stier rundt huset til svigermor, som gir meg en grunn til å ta med sykkelen neste gang og ikke _bare_ sitte på terrassen og drikke kaffe.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Dette verktøyet ble presentert her på forumet for en god stund siden, da med beskjed om at det var under utvikling. Jeg venter fortsatt på at flyfotodekningen skal bli mer omfattende, slik at det blir virkelig nyttig. Men moro, det er det.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Jepp, helt supre. Men jeg vil gå på stijakt andre steder også.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Sitter på stijakt nå, men siden denne tråden var oppe sist har norgeibilder blitt helt sykt bra! Sitter å ser på stier jeg har syklet på Hardangervidda (i nærheten av Skrykken) og det er helt drøyt bra bildekvalitet. Noen av stiene jeg syklet var ikke mer 20-30 cm brede, men jeg klarer å finne de igjen og følge dem. GoogleEarth er ikke i nærheten en gang på slike øde steder.