Jeg var oppe i samme situasjon selv vedrørende min Black Platinum '04. Vi Manitou-eiere kan lide litt under at det ikke finnes noen egen importør av merket i Norge, det er
Biketoyz i Danmark som har agenturet. Jeg forhørte meg med Sykkeldelisk, og de tok gjerne oppdraget, men kunne ikke garantere noen sørvistid, siden de kunne ende opp med å måtte bestille og vente på deler fra Danmark.
Ettersom min kone nettopp var i London, svingte jeg meg rundt og sendte gaffelen med Carry On (Posten) til
TF Tuned Shox i England, kostet rundt kr 300,- i frakt. Etter sørvis dukket gaffelen opp på hotellrommet til min kone som avtalt, dermed slapp jeg unna fordyrende returfrakt og evt. mva-tillegg.
Tim tok £95 for full demontering, inspeksjon & rens, skifte av pakninger, fikse lekasje nede ved returjusteringen, skifte til hardere fjær, "refit bushings", ny olje samt et TFT-klistremerke... + bud til hotellet. Når gaffelen lå på operasjonsbordet i alle sine bestanddeler, ringte Tim meg og forklarte hva han hadde funnet og forklarte hva han ville gjøre, veldig ryddig prosess. Vedlagt gaffelen fulgte gamle deler samt en logg over alt som var gjort.