Har en mistanke om at dette kan skyldes dårlige batterier i måleren som festes på gaffelen.
Hvis fartssensoren også er ny, så er det neppe batteriproblemer ville jeg tro (men kan selvsagt ta feil).
Er sensoren montert slik at den og magneten er nære nok hverandre? Etter noen minutters stillstand, så skal sensoren flashe hver gang magneten kommer forbi. Tror denne featuren varer rundt minuttet, men det kan være feil.
Hvis sensor flasher hver gang magneten går forbi, så burde den delen være OK. Neste spørsmål er da om sensor og klokke er montert på samme side av sykkelen, og er sensoren montert høyt på gaffelen, slik at avstanden til klokka er minst mulig?
For fartssensor på framhjulet burde vanlig sendestyrke være OK, men om du er villig til å åpne sensor selv, så kan du øke sendestyrken ved å
flytte en "jumper". Om du skulle velge denne løsningen, pass på å skru skruene ut "likt" når du åpner og skrur sammen sensoren. Hvis ikke risikerer du å ta rotta på plastikken.
(Jeg har bare brukt dette på kadenssensoren, men jeg tror det er likt for fartssensoren)
For å sjekke hvorvidt det er sendestyrken som er problemet, så kan du kanskje feste klokka midlertidig like i nærheten av sensoren og se om du da får bedre resultater.
Rolf