Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Legger som ikke funker

Legger som ikke funker #2737803 15/07/2023 05:09
R
rocketscientist Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Sliter med at musklene på baksiden av leggene lever helt sitt eget liv. De tåler lite løping, men har kjørt en del eksentriske legghev og dette har gitt litt effekt. Men med den konstante rykkinga og napping, både før og etter trening, kan jo umulig være bra for musklene? Har de siste tre ukene kjørt ganske høye doser magnesium morgen og kveld, men det spreller fortsatt. Prøver å tøye jevnlig og ting har blitt såpass bra at jeg faktisk får jogget korte turer, men skulle jo gjerne sett at dette ble helt bra.

Noen som har tips? Ser mangel på B-vitamin kan være en årsak, så kanskje jeg bør dra på litt her også?

Redigert av rocketscientist; 15/07/2023 05:10.

Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert!
Re: Legger som ikke funker [Re: rocketscientist] #2737807 15/07/2023 20:33
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Jeg har også slitt med kronisk stive leggmuskler. Du kan prøve en muskelterapaut som gir dyp massasje. Det hjalp dog ikke spesielt bra for meg. For meg var det en kombinasjon av tid, kiropraktor med akupunktur og mangler med lett tåhev som hjalp tilslutt. Dvs, er nå 90%, kan løpe maks 2 turer i uka. Tung eksentrisk trening ville jeg ihvertfall holdt meg unna.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå