Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nytt hjulsett (første gang) - hjelp!

Nytt hjulsett (første gang) - hjelp! #2737269 04/07/2023 09:24
L
likeråsykle Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
L
Hei og hå!

Får benytte muligheten til å høre med dere kloke hoder her inne før muligheten forsvinner. Jeg er en type som stort sett er fornøyd med det jeg har, tar sykkelen med overalt og tenker ikke på om den er egnet eller ei. Kanskje ikke det lureste men pyttpytt. Dog har jeg merket at det kan være litt mer sketchy å sykle på grusveier i det siste enn det jeg kan erindre. Kanskje det har noe med at det er ganske mye grus pdd.

Uansett, ønsker å oppgradere hjulsettet mitt, men har aldri oppgradert noe som helst på sykkelen. Hvor starter jeg? Oppsøker jeg en forhandler? Søker meg frem?

Ønsker at det er robust. Har nå 28mm dekk, har plass til 33. Tror jeg skal utnytte det. Planen er å sykle gjennom Europa med start i august, og selv om mesteparten av ferten vil bli på asfalt ønsker jeg å trygt prøve meg ut på spennende grus- og stiavstikkere.

Hjelp?!

Re: Nytt hjulsett (første gang) - hjelp! [Re: likeråsykle] #2737638 07/07/2023 08:37
T
TonyN Offline
Ringrev
Ringrev
T
Spennende planer med å sykle gjennom Europa. ICON_SMILE

Det spørs på budsjettet ditt, men jeg vil gi deg et konkret tips, og det er Zipp 303S. Det er noe av det beste man får innen budsjettvariantene som ikke koster flere månedslønninger! Mye hjul for pengene som fint takler brede dekk - både landevei og gravel.

Re: Nytt hjulsett (første gang) - hjelp! [Re: likeråsykle] #2737671 08/07/2023 07:54
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Kom til https://sykkel.org og still spørsmålet der i stedet, dette forumet er dødt.

Create the problem and sell the solution

Moderator  support, Valentino