Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Melding om at Terrengsykkelforumet legges ned

Melding om at Terrengsykkelforumet legges ned #2737257 04/07/2023 09:08
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Att. redaksjonen/Fri Flyt,

Jeg viser til meldingen om at Terrengsykkelforumet stenges for nye innlegg og deretter fjernes for godt.

Jeg har lest beredskapssvarene som Fri Flyt har forberedt, og forstår at det i utgangspunktet utelukkes alle andre løsninger for videre drift.

Av respekt for deres trofaste abonnenter, hvorav for mange den interaktive delen av Terrengsykkel og Landevei har vært og er viktig, oppfordrer jeg likevel redaksjonen til å inngå et minimum av dialog med abonnenter og brukere.

Om Fri Flyt gjennomfører nedleggelsen, håper jeg at det opprettes annen løsning for interaktivitet for abonnenter av Terrengsykkel og Landevei, og eventuelt andre interesserte, i tråd med formulering i meldingen om ikke å kutte dialog med lesere og entusiaster. Jeg ber om svar om hvorvidt det vurderes. Med utfordringene som Fri Flyt står overfor i den videre driften av Landevei og Terrengsykkel som nettmagasiner, synes det ikke som en fremtidsrettet strategi å fjerne interaktivitet og dermed redusere tilbudet til abonnenter ytterligere.

Å permanent fjerne en eksisterende kunnskapsbase som både redaksjon, abonnenter og andre brukere har bidratt til å bygge opp over mange år, og som brukes av både syklister og bransjen for søk på tekniske og andre utfordringer, er likeledes nedslående nytt for alle sykkelinteresserte. Det vitner dessverre om manglende forståelse for forumets funksjon og manglende respekt for arbeidet som abonnenter og andre kollektivt har lagt ned i det. Forumet utgjør også et sammenhengende vitnesbyrd om norsk sykkelhistorie over tiår. Grunngivelsen i meldingen for å fjerne forumet permanent, oppleves som lite gjennomtenkt. Det er all grunn til å revurdere.

Jeg håper på svar og ser frem til kommentarer fra dere.

Re: Melding om at Terrengsykkelforumet legges ned [Re: Sepeda] #2737267 04/07/2023 09:23
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Greit nok at forumet legger ned, men at man man ikke ser verdien i å ha diskusjonene på nett tolker jeg som at Fri Flyt faktisk ikke bryr seg om noe av innholdet de produserer. Det er kun et verktøy for å selge brukere til annonsører. Det at noe har verdi i seg selv er tydeligvis et fremmed begrep.

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Melding om at Terrengsykkelforumet legges ned [Re: neonstz] #2737268 04/07/2023 09:24
Sepeda Offline OP
Marka-speider
OP Offline
Marka-speider
Jeg ser poenget ditt, men siden denne tråden er en henvendelse til redaksjonen/Fri Flyt på vegne av abonnenter, ber jeg om at vi avventer eventuelt svar derfra før videre innlegg.

For debatt, bruk heller Forumet nede i 2 dager og RIP Terrengsykkelforumet.

Re: Melding om at Terrengsykkelforumet legges ned [Re: Sepeda] #2737735 11/07/2023 09:29
jaknudsen Offline
Ivrig
Ivrig
[Linket bilde]

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå