Hva tror vi er årets godbiter?
Må van Aert virkelig være med i år også, koste hva det koste vil? Jeg er redd svaret er ja.
Gjelder det samme van der Poel? Det virker som galskap å gå uten han.
Den siste av "the usual suspects": Julian Alaphilippe. Her er jeg mer usikker.
Ungdomsryttere. Woho. Den er ikke lett. Med 4x er det her vi må velge på øverste hylle. Hva ligger på den hylla? Skjelmose, Pidcock, Rodriguez, Jorgenson og Fred Wright. Blant de mest valgte er også Tobias HJ og Søren W. Det tror jeg er mer hjertet som taler. Spesielt sistnevnte kommer til å kjøre opptrekk for Kristoff når det er flatt nok. Og vi kan ikke forvente at THJ er helt der oppe?
Hjelperyttere. Ved siden av van der Poel er det også andre virkelige store navn her. Mohoric og Lutsenko. Gamle slitere som Stuyven og Naeasen. Hva med Consefroy? Billige Zimmermann og Perez er valgt av veldig mange. Er det virkelig nødvendig å spare på pengene i denne kategorien?
Klatrere. Her er det en del hjelperyttere som kan bli interessante i fjellene. Både Yates og Kuss kan sitte med til en god plassering. Yates kanskje til og med som en rakett Visma kanskje må la gå? Før de virkelig harde fjellene tipper jeg det blir rolig fra disse gutta. Da er det mer sving over Bilbao og Ciccone? Sistnevnte går kanskje for klatretrøya og tidlige brudd? Woods, Teuns, Haig. Vil de kunne vinne etapper?
Temporyttere er som vanlig litt bingo. Hvem går i de riktige bruddene? Tenker det står mellom Cort og å spare penger.
Kapteiner. Her handler det bare om å prioritere noen hundre poeng her og der, eller å spare. Jeg tenker at med så mange gode hjelpere og ungdomsryttere er det bedre å gå for billige kapteiner.
Sportsdirektør. Joa. Sikkert viktig. Sparer det jeg kan!