Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Yeti SB150 SI link service problem?

Yeti SB150 SI link service problem? #2736531 22/06/2023 20:50
MarkusO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Halla!

Nylig kjøpt meg en brukt Yeti SB150, tok første service av Switch Infinity linken i går men merker at når jeg setter den tilbake i ramma blir den mye mindre "smooth" så snart jeg strammer til boltene. Har strammet i kryss og kun litt om gangen på hver bolt før de strammes med moment nøkkel til 12nm. Virker som at den ikke strammes rett? Har forsøkt å løsne/ta den ut og stramme på nytt flere ganger nå.

Noen som har samme sykkel og kan si om det er normalt? La ikke merke til hvordan det var før jeg tok ut linken..

Og en ting til, noen anbefalinger til fettpresse som kan kjøpes i Norge som er bedre enn den som kommer med Yeti fettet? Yeti sin var helt elendig...

Legger ved en video som kanskje viser problemet bedre om det var vanskelig forstå over her...
https://www.youtube.com/watch?v=pdyPpj2fDJ0

Re: Yeti SB150 SI link service problem? [Re: MarkusO] #2736547 23/06/2023 07:09
Niko Offline
Avhengig
Avhengig
Pre-load skal justeres ganske stramt.

Se video;
https://m.youtube.com/watch?v=JgbbBrM6ySY

Re: Yeti SB150 SI link service problem? [Re: Niko] #2736561 23/06/2023 09:51
MarkusO Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Takk! Hadde ikke fått med meg det var en ting. Men da virker det jo egentlig som at Pre-load er for løst ettersom den går såpass lett og bevege før den strammes? Og at det fortsatt er noe litt feil i ramma for det burde vel ikke gjøre så mye forskjell at den strammes fast til ramma?

Re: Yeti SB150 SI link service problem? [Re: MarkusO] #2736565 23/06/2023 10:40
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: MarkusO
Takk! Hadde ikke fått med meg det var en ting. Men da virker det jo egentlig som at Pre-load er for løst ettersom den går såpass lett og bevege før den strammes? Og at det fortsatt er noe litt feil i ramma for det burde vel ikke gjøre så mye forskjell at den strammes fast til ramma?

De som kan dette sier at linken skal være ganske vanskelig å flytte "sliderne" når den ikke er montert.

Ang presse, nei, bruker den medfølgende. Er "god nok".
Ellers smører jeg en gang per måned, for å holde alt smidig og fint nok. Hele prosessen tar meg 20minutter med full-rengjøring.
Har forøvrig aldri giddet justere preload, har også litt "merker" på kashimaen, men lar det være selv om jeg har en erstatningdings i skuffen.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen

Moderator  support