Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Pumptrack Lillehammer

Pumptrack Lillehammer #2736407 21/06/2023 08:45
L
lml Offline OP
-----
OP Offline
-----
L
Hei
Er i starten på et pumptrack prosjekt og er litt ute etter erfaringer.
Pumptracken på Lillehammer ved Håkons hall ser ut til å ha en fin utforming med mulighet for å kjøre litt lengre runder og å kunne kombinere med tettere kurver og linjer. Vi holder til i Rogaland så mulgheten til å teste banen er litt begrenset pga lang reise.

Er det noen som har brukt pumptracken ved Håkons hall som kan dele erfaringer.

Kom gjerne med innspill til andre pumptracker dere synes fungerer bra på alle nivåer av ferdigheter, størrelse 600-700m2

Re: Pumptrack Lillehammer [Re: lml] #2736415 21/06/2023 10:03
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er en gammel gubbe og veldig amatør på pumptracks i forhold til Brage etc., men synes det er innmari gøy. Har en sykkel som egner seg ganske godt, men jeg kan ikke manuals og hopper sjeldent såpass at jeg kan doble kuler og sånt. Det blir generelt kun pumping runde etter runde.
Hadde en tour-de-pumptrack i fjor sommer og var på pumptracks i Trondheim, Selbu, Lom, Trysil, og Hafjell (mulig det er noen jeg har glemt).
Av disse er det helt klart den i Hafjell jeg liker best, altså på Mosetertoppen.

Ser bilder av den ved Håkons hall, og den er ikke så ulik Hafjell. Ser i hvert fall ut til å være minst like stor.
Jeg liker at den har flere linjer og det er fint at man kan gjøre kombinasjoner (kun ytre linje, kun indre linje, ytre til indre tilbake til ytre igjen, osv.), på den måten kan man variere men beholde flyten selv om man tar igjen tregere syklister.
Den bør gjøres så idiotsikker som mulig slik at man ikke sykler i feil retning noe sted (barn har en tendens til det).

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå