@Ripen: Kan sjekke - men har ref. første innlegg testet med låst demper (som låser skikkelig) og sitter med samme følelsen.
@espenta: må se om jeg kan få testet det neste gang jeg er ute med andre, fin ide! Da bør jeg få litt mer feeling med om det bare sitter i hode

@knutspeed: tjah, er vel den jeg sykler på 1/3 av tiden, de to øvrige tredjedelene på landeveissykkel og gravel - men sånn har det vært i noen år egentlig. Men kjenner absolutt følelsen av å bytte over til den blytunge vinterpendler med piggdekk og slitne lager, synes ikke det er samme feelingen her.
@MannenFallerIkke:
- ingen (påvist) allergi, ingen problemer med harde løpeintervaller, og ikke på flatere terreng på sykkel heller
- har ikke sjekket røkete eiker, men har ikke merket noe.. Som nevnt over; ingen bremsesubb i mekkestativ
- Kranklager: som sakt nesten nytt (ca. 300 km, bare tørt). Skal prøve å kjenne etter/se om det er noe åpenbart under større belastning/subb/slark - men kjennes bra ut i utgangspunktet.
- ikke endret på demperinnstilling, men har ikke sjekket de siden i fjor heller. I terrenget/på sti kjennes de som de pleier.
- samme dekktrykk som jeg har hatt de siste mange årene, 24-26 psi.
- samme setehøyde som i fjor
( - 36 år, og null problem med å løpe harde intervaller/testløp)