Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca

Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca #2736187 18/06/2023 11:50
Boas Offline OP
Fiseufin
OP Offline
Fiseufin
På ferie i Alcudia på Mallorca og vil oppgradere sykkelgarderoben. Hvor går jeg?
Antar det er flere her som har gode tips om butikker og utleiesteder med godt utvalg.

Re: Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca [Re: Boas] #2736201 18/06/2023 15:53
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Du har en bra en rett ved rundkjøringa der Burgerking mot sentrum ligger: Bimont,
Videre er det en del nedover mot Playa de Muro: Huerzeler, Radsalon med flere. Ganske mange og brukbart utvalg nedover der. Rett ved der starten på Mallorca 312 er.

Re: Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca [Re: Boas] #2736204 18/06/2023 17:29
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal nedover om knappe to uker, så her noteres det flittig alt av tips.

Har du leid sykkel der nede eller tatt med selv Boas?

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca [Re: Boas] #2736207 18/06/2023 18:02
olechr Offline
More than words
More than words
Var der for ett par uker siden. Synes det var dyrt og ganske dårlig utvalg hos feks Bimont. Skal du ha Assos er det ok.

Leide sykkel på www.danilo-hondo-epoint.com. Det var ganske smooth. Kliss ny sykkel og bra service. Skal sies at jeg ble litt skuffet av selve sykkelen, men det er jo ikke de som leier ut sin feil :-)

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca [Re: olechr] #2736256 19/06/2023 10:47
M
MannenFallerIkke Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: olechr
Var der for ett par uker siden. Synes det var dyrt og ganske dårlig utvalg hos feks Bimont. Skal du ha Assos er det ok.

Leide sykkel på www.danilo-hondo-epoint.com. Det var ganske smooth. Kliss ny sykkel og bra service. Skal sies at jeg ble litt skuffet av selve sykkelen, men det er jo ikke de som leier ut sin feil :-)

Kanskje valutaen spiller inn og? At ting er dyrt? Ca 11,62 for en Euro nå pluss "vekslingsgebyr / kurspåslag".
Plutselig blir Norge et lavkostland :-) 460 kroner dagen ) (€40) for å leie billigste sykkel på Danilo-Hondo-epoint. Nesten så Terrengsykkelforumet burde startet en utlånsklubb hvor folk betaler inn 1500 kroner, og så kjøper en inn sykler som folk kan booke og låne på Mallorca...som en eller annen skal passe på og vedlikeholde der nede....ser at det nok er en dårlig idè.....

Ser forresten at de har lagt ut mange tips til sykkelruter på Mallorca:
https://www.danilo-hondo-epoint.com/bike-routes

Redigert av MannenFallerIkke; 19/06/2023 10:57.
Re: Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca [Re: Boas] #2736275 19/06/2023 12:15
N
Ndreas Offline
Ivrig
Ivrig
N
Sykkelmekaniker som jobber sommern i Norge og vintern på Mallorca er vel ikke verste innsalget? ICON_LAUGH

Re: Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca [Re: Anders A-R] #2736524 22/06/2023 15:28
Boas Offline OP
Fiseufin
OP Offline
Fiseufin
Er på familieferie med fokus på barn og bading, men fikk en sykkeldag med kona, som debuterte på landevei, og min bror. Leide sykkel her og vi betalte 31 Euro for en Orbea eller Eddy Merckx med Ultegra, skivebremser og ålreite hjul med litt profil. Fikk pedaler og hjelm med i prisen.

Syklet en rolig runde på 75 km med lunsj i Petra. Skjønner godt at folk drar hit for å sykle, men skjønner også at ikke midt på dagen på høysommeren er tida da flest velger å sykle. Det var varmt.

Kjøpte en Etxeondo-bib på samme sted, samt en trøye fra sjappa. Sikkert ikke spesielt billig, men jeg hadde ikke med tøy. Buksa var god.

Re: Handle sykkelklær i Alcudia, Mallorca [Re: Boas] #2736526 22/06/2023 16:29
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Boas
Er på familieferie med fokus på barn og bading, men fikk en sykkeldag med kona, som debuterte på landevei, og min bror. Leide sykkel her og vi betalte 31 Euro for en Orbea eller Eddy Merckx med Ultegra, skivebremser og ålreite hjul med litt profil. Fikk pedaler og hjelm med i prisen.

Syklet en rolig runde på 75 km med lunsj i Petra. Skjønner godt at folk drar hit for å sykle, men skjønner også at ikke midt på dagen på høysommeren er tida da flest velger å sykle. Det var varmt.

Kjøpte en Etxeondo-bib på samme sted, samt en trøye fra sjappa. Sikkert ikke spesielt billig, men jeg hadde ikke med tøy. Buksa var god.

Har man vært i Alcudia på sommerstid er det stor mulghet for at man har funnet sitt favorittsted. Bortsett fra de høylytte partyplassene har man det meste der. Kommer bestandig tilbake. Dessverre ikke før oktober i år nå...

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå