Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Valg av brukt hybrid

Valg av brukt hybrid #2736136 16/06/2023 15:14
A
Alalfa Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
A
Hei, jeg er nytt medlem her inne men har dog lest endel nyttige innlegg som fikk meg til å melde meg inn. Jeg syklet endel landevei i ungdomsårene men har nå fått interesse for om ikke akkurat terreng foreløpig, så en grei innstegs hybrid til kortere treningsturer hovedsakelig på asfalt. Ser etter noe med Shimano Alivio/Sram 5 og oppover. Stiv framgaffel og alu-ramme. Altså en noen år gammel men likevel forholdsvis moderne sykkel.

Prøvde litt med en DBS Cybertrack LX men vil gå for noe nyere denne gangen.

Jeg har sett ut noen Giant CRS (Deore og Alivio) DBS Strada (Deore) og Nakamura Advance Nitro med XT sett. Jeg er litt usikker om jeg skal gå for sykkel med skivebremser.

Tenkte å lufte tankene her for å høre hva dere som har større innblikk i dette enn meg tenker angående disse valgene. Takknemlig for innspill.

Re: Valg av brukt hybrid [Re: Alalfa] #2736174 17/06/2023 23:14
M
MannenFallerIkke Offline
Entusiast
Entusiast
M
Det virker gjerne som at du ikke tenker bruke mange tusen på sykkel? Dersom en et øyeblikk ser bort fra denne lille detaljen (penger) er det blitt utrolig populært med sykler med bukkehornstyre men laget for også takle grus og det som verre er. De kommer med bredere dekk (30-45mm), ofte kun 1 drev foran, ofte plass til skjermer, men likevel veldig lett og rask sykkel.

De kalles ofte All Road og Gravel

Hvis du liker flatt styre bedre så ville jeg valgt en hybrid med litt påkostede hjul, så du ruller lett, og gode lette komponenter.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå