+1 til Espens kommentar.
For valg av fornuftig lufttrykk, gir
SRAMs trykkalkulator en pekepinn.
Hva gjelder dekk, spesifiserer du ikke hvilke du allerede bruker. Gjør det, så får du bedre svar.
Men jeg mistenker at det er WTB Riddler Comp.
Riddler er i utgangspunktet anerkjent og allsidig, særlig den nye versjonen med SG2 punkteringsbeskyttelse, men Comp-versjonen er en enklere OEM-utgave som gjerne følger originalt på rimelige sykler og skiller seg fra standardversjonene som selges løst. Grovere og hardere gummiblanding vil gi mindre ettergivenhet og redusert grep Comp er så vidt jeg vet heller ikke egnet for slangeløst oppsett, og bør i så fall heller ikke settes opp slangeløst.
Om Comp er dekket du bruker, er det dermed absolutt verdt å se etter alternativer. Jeg kjenner ikke Nordsjørittet og dine lokale forhold, men se gjerne på
gravel-dekk på Bicycle Rolling Resistance og nyere tråder som
Dekk for grus og asfalt og den mer nerdete
Kross/blandevei på Bicycle Rolling Resistance.
Du skriver heller ikke hvilke hjul/felger du har

men om det er felgene WTB ST i21 TCS på Formula-nav, burde det være solide hjul som også er velegnet for slangeløst oppsett. Ideelt sett kan du bruke bredere felger, men 21 mm indre felgbredde fungerer. Jeg ville ikke ha byttet ut hjulene på grunn av et boss, men heller rådført meg med et godt sykkelverksted eller hjulbygger, fått hjulene vurdert og kjøpt nytt boss ved behov.
Nye, bredere og lettere hjul er alltid fint, men jeg er slett ikke sikker på at det er en nødvendig investering for deg.