Hei,
Jeg har funnet ut at det er på tide å kjøpe en fulldemper. Jeg sykler i dag terreng på en 26» hardtail jeg kjøpte i 2009 – og ser det har skjedd mye på sykkelfronten i perioden jeg har vært opptatt med små barn. Billige oppgraderinger som bredere styre, heve/senke-pinne og nye dekk har gjort mye for å øke gleden ved sykkelen jeg har i dag, men jeg har nå lyst på fulldemper etter å ha prøvd en leiesykkel i Trysil.
Jeg er 197 cm høy og veier ca 110 kg.
Jeg sykler ikke ritt og er ute etter en sykkel jeg kan bruke til sykling opp og ned på sti, heisbasert sykling og bikeparks
Hvis jeg skal få kjøpt meg fulldemper i år er budsjettet ganske begrenset (rundt 30k). Jeg er komfortabel med å mekke sykkel selv, så en vei kan være å oppgradere sykkelen etter noen år.
Jeg har tenkt at det er bremser og dempere som vil være viktigst å prioritere (bortsett fra dekk). Bremser kan oppgraderes etter hvert, men dempere blir en stor kostnad å oppgradere. Det ser imidlertid ut til at jeg må ganske høyt opp i pris på sykkel for å få veldig gode dempere. Tanken er derfor å kjøpe en sykkel med aluminiumramme, 12speed, 29» hjul og 150mm vandring på dempere (pga min vekt/størrelse).
Jeg har derfor sett på Canyon Spectral 29 AL 5 og Canyon Spectral 29 AL 6 som mulige kjøp (sistnevnte på tilbud nå).
- Treffer dette mine behov?
- Er det andre sykler i samme prisområde (rundt 30k) som kan være mer egnede for meg (og som er tilgjengelige nå i sommer i XL eller XXL rammestørrelse)?
Tar med takk imot alle innspill!