Alright. Today I Learned, som man sier. Jeg har tydeligvis tenkt på dette på feil måte, og legger meg rett og slett flat. Jeg skal også ta en prat med kompisen min om dette. Hvis jeg rekker det i morgen ettermiddag så skal jeg jammen prøve å kreke meg tur eller to opp Hylla, det hadde vært rått å få til. Kanskje det er et Strava-segment der også
Etter å ha demokjørt en fullelsykkel en ukes tid nå kan jeg si at i "vårt" område må du liksom drive med stier som Hylla(renna blir faktisk for vanskelig) for å faktisk oppleve utfordring og mestring oppover. Og noe av poenget med elsykkel er jo å greie kneiker og motbakker, ikke dundre oppover på grusen som en heis... eller?
All den tid vi har allbruksstier og ikke løyper eller "bikepark" med retningsbestemmelser må man faktisk være litt obs her. Nybegynnere vil jo ikke vite hva som er opp eller ned heller.
Men ja, det er en utfordring når man har en egen, eller generel, opplevelse og forståelse av kjøreretning på en sti. Elsykkel føkker opp dette bildet ganske heftig, OG de kan komme BETYDELIG raskere oppover enn det gående gjør noe som igjen utfordrer persepsjon av når man må bremse feks. Opplevde dette i Trysil første gang og det var seriøst en ganske skremmende opplevelse, er enorm forskjell om noen går i klatrende tempo kontra 7-10km/t elsykkel i mot.
Opplevde dette i Trysil første gang og det var seriøst en ganske skremmende opplevelse, er enorm forskjell om noen går i klatrende tempo kontra 7-10km/t elsykkel i mot.
Hadde noen dager i Slettestrand nylig, der er alle stier retningsbestemte. Det fungerte brillefint. Litt overraskende dersom vi ikke har dette for bygde stier/parks generelt her også?
Opplevde dette i Trysil første gang og det var seriøst en ganske skremmende opplevelse, er enorm forskjell om noen går i klatrende tempo kontra 7-10km/t elsykkel i mot.
Hadde noen dager i Slettestrand nylig, der er alle stier retningsbestemte. Det fungerte brillefint. Litt overraskende dersom vi ikke har dette for bygde stier/parks generelt her også?
Bikeparken i Trysil er enveiskjørt, så om det var der har noen bommet på veivalg.
Slettestrand er et anlegg, på samme måte som Trysil er det. Nordmarka og Østmarka i Oslo, markene i Trondheim, er ikke anlegg og løyper, men allbruksstier.
Etter å ha demokjørt en fullelsykkel en ukes tid nå kan jeg si at i "vårt" område må du liksom drive med stier som Hylla(renna blir faktisk for vanskelig) for å faktisk oppleve utfordring og mestring oppover. Og noe av poenget med elsykkel er jo å greie kneiker og motbakker, ikke dundre oppover på grusen som en heis... eller?
All den tid vi har allbruksstier og ikke løyper eller "bikepark" med retningsbestemmelser må man faktisk være litt obs her. Nybegynnere vil jo ikke vite hva som er opp eller ned heller.
Men ja, det er en utfordring når man har en egen, eller generel, opplevelse og forståelse av kjøreretning på en sti. Elsykkel føkker opp dette bildet ganske heftig, OG de kan komme BETYDELIG raskere oppover enn det gående gjør noe som igjen utfordrer persepsjon av når man må bremse feks. Opplevde dette i Trysil første gang og det var seriøst en ganske skremmende opplevelse, er enorm forskjell om noen går i klatrende tempo kontra 7-10km/t elsykkel i mot.
Mange gode poenger her synes jeg. Morsomt at du prøvde å sykle opp Renna Med litt modding av stem/styre og snu et passende grovt bakdekk bak-frem så er det kanskje mulig?
Sitat: Sepeda
[...] en vennlig anerkjennelse av at adr34s holder et imponerende nivå på sine Snokefilmer.
Det er hyggelig da, tusen takk Tittelen på min neste film blir kanskje noe i retning av "Kokko lokos übeltäter hunting KOMs in Trondheim"
Sitat: Sepeda
Så får vi se om det kommer en tredje versjon der han sykler oppover
Har ikke prøvd, for den går ikke :-D Hylla derimot. Stier som Prikkbakken var egentlig ikke vanskelig eller utfordrende, kun snakk om å finne "svak nok" assistanse nå man ikke spinner.
Hylla derimot. Stier som Prikkbakken var egentlig ikke vanskelig eller utfordrende, kun snakk om å finne "svak nok" assistanse nå man ikke spinner.
Prikkbakken går an å kreke seg opp analogt også, tror jeg. Har kommet meg til trappetrinna uten dabs flere ganger, men ved trappa må jeg gi tapt Noen med litt trial-skills klarer det sikkert fint.
Hylla derimot. Stier som Prikkbakken var egentlig ikke vanskelig eller utfordrende, kun snakk om å finne "svak nok" assistanse nå man ikke spinner.
Prikkbakken går an å kreke seg opp analogt også, tror jeg. Har kommet meg til trappetrinna uten dabs flere ganger, men ved trappa må jeg gi tapt Noen med litt trial-skills klarer det sikkert fint.
Prikkbakken går helt fint med sykkel ;-)
Krever øving og gir solid mestringsfølelse når den sitter, nå sitter den relativt ofte for meg, men jeg har jaggu prøvd mye også :-D
Enig, Prikkbakken går fint med sykkel. Den vanskelige biten er bare vanskelig fordi den kommer et godt stykke opp så beina har rukket å bli møre. Tar du den på en god dag med saft nok så er det bare å holde høy fart og det blir lettere.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Da fikk jeg lest gjennom stivettreglene på nytt, og alltid fint med en oppfrisker. Og leste det nå med øyne "er det noe annerledes med elsykkel" her. Min umiddelbare reaksjoner er nei, det kan jeg ikke se.
Jeg har tidligere vært litt uenige med meg selv om jeg selv det er en god regel eller ikke. Forstår regelen slik den er tiltenkt at det er lettere å stoppe opp for de som sykler nerrover enn å ødelegge flyten for de som sykler oppover er bakgrunnen for regelen. Opp igjennom årene både på el og analog heller gjort motsatt, nemlig gått til side for de som kommer nerrover.
Jeg ser ikke at regelen skal endre seg mtp type sykkel.
Sykkel er sykkel, men det har vi jo diskutert før
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -