Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Castelli Nano Flex - str og tilgjengelighet

Castelli Nano Flex - str og tilgjengelighet #2734440 26/05/2023 11:37
S
spinat Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
S
Hvordan er Castelli Nano Flex Pro Race bib i størrelsen? Hvilken str velger jeg når jeg bruker L i Assos Mille feks?

Noen som vet om en butikk i Oslo-området som har Nano Flex inne?

Re: Castelli Nano Flex - str og tilgjengelighet [Re: spinat] #2734477 27/05/2023 00:10
chalshus Offline
More than words
More than words
Min erfaring er at Assos er litt mer generøs i størrelsen enn Castelli/Sportful. Men har ikke prøvd på. Mille er mer casual i snittet også

Re: Castelli Nano Flex - str og tilgjengelighet [Re: spinat] #2734484 27/05/2023 07:37
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
+1

Og velkommen tilbake, Christian!

Ville bare føye til noen ting:

- Etter min erfaring er Castellis egen størrelsesguide en god indikator. Velg "View size guide" hos Nano Flex Pro Race Bibshort.

- Med noen unntak, herunder buksa du ser etter, har Tutto Nano tatt over som modellbetegnelse etter Nano Flex. RoS (Rain or Shine) brukes som betegnelse på tvers av flere serier. Greit å vite om man leter etter vannavvisende klær. Jeg har bukser betegnet som både Nano Flex og Tutto Nano, og liker dem godt.

- De siste årene er det blitt svært så vanskelig finne korte, vannavvisende bukser her på berget. Større utvalg i lange. Kjenner ikke til forhandlere i Oslo-området som har buksa du ser etter inne. Skyld på Zwift.

- Merk at Bikeshop fører Castellis søster Sportful med den utmerkede serien Fiandre. Etter min erfaring et godt og ofte rimeligere alternativ. Kan som regel hentes i butikken på Skøyen dagen etter du bestiller.

- Kan ikke si så mye om forskjeller hva gjelder pute. Jeg er ikke veldig følsom på komfort i dem, og synes f.eks. Assos stort sett har noen overdimensjonerte bleier både foran og bak. Putene hos Castelli og Sportful er mer beskjedne. Men jeg har da en Equipe RS likevel ICON_SMILE

Re: Castelli Nano Flex - str og tilgjengelighet [Re: spinat] #2734487 27/05/2023 08:52
S
spinat Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
S
Takk skal dere ha, og takk for tips om Fiandre, Sepeda.

Når det gjelder den size guiden, så er den helt på tur i dette tilfellet. Når jeg måler hofte og inseam, så havner jeg på small-medium, og jeg er rimelig sikker på at jeg skal ha L eller XL.

Re: Castelli Nano Flex - str og tilgjengelighet [Re: spinat] #2734488 27/05/2023 08:57
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Det høres underlig ut. Sikker på at du måler rett?

Når jeg måler over bredeste del av hoftene, sier guiden M. Og M passer.

Inseam/beinlengde er i mitt tilfelle lengre enn M, men jeg legger mindre vekt på det enn hoftebredde.

Så må jeg si at jeg ikke fant Tutto Nano knikkers på tilbud i M, tok sjansen på L, og den fungerte også.

Men vi er alle skapt forskjellig, så skal ikke være påståelig - velg for all del det du selv er tryggest på!

Re: Castelli Nano Flex - str og tilgjengelighet [Re: spinat] #2734489 27/05/2023 09:10
S
spinat Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
S
Tja, jeg måler 96 cm rundt hofta. Ifølge tabellen er det midt i mellom S og M. Som referanse har jeg L i Assos Mille GT og Endura Pro SL EGM, og de sitter begge ganske tight.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå