Sykkelstativ til bil uten hengerfeste, ønsker å gå bort fra å ha syklene på taket. Rett og slett pga. garasje, underganger, høye hastigheter osv. Er det noen som har erfaringer med ulike forskjellige leverandører?
Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Sykkelstativ til bil uten hengerfeste
[Re: NjuK]
#273440026/05/202305:55
Vi har en Thule Raceway eller noe sånt, som henger på bakluka til elbilen vår uten tilhengerfeste. Det er en mellomløsning for å si det sånn. Har alltid hatt biler med hengerfeste, men når ny bybil ble anskaffet i 2021 så måtte vi droppe det kravet hvis vi skulle gå for EL.
Det fungerer fint for én sykkel. Når jeg prøvde den med to så ble det såpass mye tyngre at det ble litt bevegelse (heretter bruker jeg den kun med en sykkel, er vi flere kjører vi familiebilen med stativ på hengerfestet). Vi har satt på beskyttelsestape over og under, der krokene klemmes fast. Ingen skader i lakken, ennå.
Selve stativet er kjapt og lett å montere for hver tur når man har litt trening i å gjøre det.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: NjuK]
#273441926/05/202307:55
Pluss: virker dønn stabilt (om man bruker riktige deler for sin bakluke) ikke spesielt vanskelig å justere slik at syklene får plass trenger ikke egen nummerskiltplate
Minus: det blir jo fremdeles litt høyt bakrutevisker kan ikke brukes på min bil vanskelig å feste til luka med bare to hender slitasjemerker på luka må man regne med
...men funker for meg, tross alt.
[Re: Gekki]
#273450527/05/202314:10
Pluss: virker dønn stabilt (om man bruker riktige deler for sin bakluke) ikke spesielt vanskelig å justere slik at syklene får plass trenger ikke egen nummerskiltplate
Minus: det blir jo fremdeles litt høyt bakrutevisker kan ikke brukes på min bil vanskelig å feste til luka med bare to hender slitasjemerker på luka må man regne med