Hva finnes av sykler med mot racing Gravel? Jeg venter nå på Scott Addict Gravel som er en relativt aggressiv grussykkel. Har trua på at det vil passe meg bra, men egentlig ville jeg hatt Scott Foil som tok 35-38mm dekk. Ikke skal jeg ha masse vesker og dill dall på. Ønsker meg egentlig som følgende. Aero landveisykkel som tar min 35 mm dekk trenger ikke mer enn 40 mm. 2 drev foran og ganske så lett. Stort sett grusvei til Kikut eller Birken. Finnes denne sykkelen??
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Enve Melee, 3T Exploro orginal eller Racemax, BMC Kaius, Cervelo Aspero, Factor Ostro (og sikkert andre jeg har glemt) tror jeg skal oppfylle de kravene
Kul problemstilling. 35 mm for grus-racing snevrer unødvendig inn rommet for mulige ritt. Ville hatt minimum 40 mm. Det vanskeligste er vel å finne noen hjul som er aerodynamiske med 40 mm dekk på.
Forslag til rammer for racing: - Ostro Gravel - Addict Gravel (er vel ikke noe å lure på?) - Aspero5 - Willier Rave - SuperSix Evo CX - Crux - R5 CX
Om du er usikker på om Addicten er hissig nok, sjekk ut @dangerholm på Instagram og hans to bygg.
Jeg må ta forbehold om at Ole Christian er 99 (ikke 100!) ganger dyktigere og sprekere syklist enn jeg, og jeg mistenker at han vet best selv, men jeg kan gjerne dele noen strøtanker dersom vi får oppgitt noe mer inspirerende og fantasieggende mål enn å trå opp en slak bakke til Kikut
Ridley Kanzo fast er ikke nevnt. Den har høy stack og visstnok stabil handling, så kanskje ikke aggressiv nok? På den annen side, det blir vel ikke mer aero enn winglets på enden av forgaffelen...
Edit, ser nå at den ikke tar frontderailleur...
Redigert av jorlie; 15/05/202312:03. Rediger grunn: Sjekket ikke spec vs ønsker.