Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

"Rittfølelse" ved få påmeldte

"Rittfølelse" ved få påmeldte #2733169 08/05/2023 07:42
ScottRacing Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg hadde store planer om å delta i flere ritt i år, men som alle andre ser jeg at deltagelsen stuper og da lurer jeg på om det er bryet verdt.

I ritt som Follorittet, Skjebergrittet og Farrisrunden - hvor mange påmeldte trengs det for at man skal få følelsen av å være med i ett ritt ?
ser jo at i Follorittet så er det fire-fem påmeldte i en av mosjonistgruppene, i Skjebergrittet er det ett dusin voksne påmeldte.
Hvor store puljer bør det være i ett landeveisritt for at felt skal holde store deler av rittet ?

Hvis løypa til Skjebergrittet er så bra som de sier så er jo det verdt en tur uansett ICON_SMILE og i Farrisrunden har jeg utelukkende elendige resultater å vise til, så der bør jeg definitivt være med i år - uansett antall deltagere.

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: "Rittfølelse" ved få påmeldte [Re: ScottRacing] #2733174 08/05/2023 08:10
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: ScottRacing
Jeg hadde store planer om å delta i flere ritt i år, men som alle andre ser jeg at deltagelsen stuper og da lurer jeg på om det er bryet verdt.

I ritt som Follorittet, Skjebergrittet og Farrisrunden - hvor mange påmeldte trengs det for at man skal få følelsen av å være med i ett ritt ?
ser jo at i Follorittet så er det fire-fem påmeldte i en av mosjonistgruppene, i Skjebergrittet er det ett dusin voksne påmeldte.
Hvor store puljer bør det være i ett landeveisritt for at felt skal holde store deler av rittet ?

Hvis løypa til Skjebergrittet er så bra som de sier så er jo det verdt en tur uansett ICON_SMILE og i Farrisrunden har jeg utelukkende elendige resultater å vise til, så der bør jeg definitivt være med i år - uansett antall deltagere.

Jeg tenkte nøyaktig det samme som deg da jeg sveipet innom påmeldingen for Terningenrittet hvor det pt. er 5 påmeldte totalt. Blir det egentlig noe rittfølelse av 10 stk i en pulje (biir rittet avholdt i det hele tatt da?) eller blir det fellestur, liksom. Jeg har veldig lyst til å prøve stiene i Elverum uansett og tenker å melde meg på om sjefen godkjenner søknaden/kalenderen passer.

Paradokset er at om alle tenker som deg og meg her, vil rittdeltagelsen stupe enda mer, i en bratt nedadgående spiral.

Redigert av knuthaug; 08/05/2023 08:11.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: "Rittfølelse" ved få påmeldte [Re: ScottRacing] #2733190 08/05/2023 09:37
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tror det kan bli ok på Terningen faktisk, en god del som har sagt de skal melde seg på, men trege med å gjøre det er de. Er ca 4 uker til da, men hadde jo vært veldig fint hvis folk sier de skal sykle rittet hadde meldt seg på, for tror også at andre ser om noen de kjenner skal delta. Syklet Hamarrittet i helga, var vel ca 30 (+ ?) som startet, var skikkelig fint opplegg og absolutt med høy rittfølelse. Hadde ikke flere var med er trist, men tror alle deltagerne fikk en noe ut av deltagelsen og at arrangør tross alt fikk en stjerne i boken gjennom å arrangere rittet. Men skal ritt ha liv laga må en ha med flere.

Re: "Rittfølelse" ved få påmeldte [Re: ScottRacing] #2733465 12/05/2023 05:21
S
Syklus Offline
Avhengig
Avhengig
S
Jeg har vært med på flere små ritt med 50-100 deltagere og synes alltid det er en fin opplevelse uansett, og har alltid hatt folk å sykle med underveis Det er selvsagt mer liv og røre med flere tusen deltagere, men også mer stress og mas. På et lite ritt er det lettere å komme i kontakt med folk, praten går lettere, både på start, underveis og i mål, er min erfaring.

Re: "Rittfølelse" ved få påmeldte [Re: Syklus] #2733468 12/05/2023 05:39
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Hipp hurra ! Jippi ! Det er der vi må starte. Ritt er gøy. Bare fantasien setter stopper for hvorfor IKKE sykle ritt. For kort,langt,grus,……,…..,. God helg.

Re: "Rittfølelse" ved få påmeldte [Re: ScottRacing] #2733531 12/05/2023 18:03
stosu Offline
Besatt
Besatt
Så lenge jeg har startnummer på styret og har konkurrenter rundt meg får jeg rittfølelse.
Var påmeldt farrisrunden, og skal melde meg på terningenrittet som er ett av sesongens høydepunkter.
Fikk dessverre ikke deltatt på hamarrittet, da det kolliderte med ilsengløpet.
Ett av de morsomste rittene jeg har syklet er NC kortbane i Brumunddal for oss gamlinger i høst- til tross for at jeg kom ca 4 minutter bak Bøthun som vant klassen og vi dessverre bare var 3 i klassen.
Morsommere konkurranseformat enn kortbane er vanskelig å finne :-)

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: "Rittfølelse" ved få påmeldte [Re: ScottRacing] #2733533 12/05/2023 18:48
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Forstår reservasjonen ved landevei og grusritt. Der kan det bli trist hvis det blir langt mellom båtene. På Skjebergrittet er det mann mot natur. Har vært med 1 gang og kom i mål, men med følelsen av at natur vant. Veldig bra arrangement, og gøy med en sånn fin rundløype.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå