Etter en lang høst- og vinterpause har jeg lagt merke til at mine SRAM Guide-bremser subber merkbart på bakhjulet. Har forsøkt å stappe (forsiktig) en avstandsskive mellom klossene, og også tatt dem av for å forsøke å skyve stemplene lenger inn. Men så langt er subbingen der fortsatt. Andre tips? Eller er det riktige nå å levere den inn så noen voksne får se på dem?
Tipper at stemplene henger, prøv å smør opp stemplene med smøremiddel iht fabrikantens anbefalinger. evn bare rengjør nøye med såpevann, rødsprit, bremserens. jeg bruker crc 5-56.
sentrer bremsecalipperen sjekk om det er kast i bremseskiven sjakk at klossene er rene, at annleggsflaten på callipperen er ren sjekk om det sitter småstein/sand i bremsebellegget
du har sikkert rett; men som jeg skriver "smør opp stemplene med smøremiddel iht fabrikantens anbefalinger." og "jeg bruker crc 5-56." (for rengjøring)
crc skriver på sine nettsider: "One of the main applications of CRC5-56 in industrial environments is for lubricating moving parts and this is no different around the home" "CRC 5-56 is safe for all metal surfaces and alloys and on most painted surfaces, coatings, plastics, and rubbers."
CRC BRAKLEEN, spray liberally and allow excess to run off. Air dry or dry with absorbent cloth. Repeat if necessary. After application, re-lubricate with CRC 5-56 if necessary.
Takk for innspill (har vært borte noen dager) - jeg skal forsøke å løse opp og smøre stemplene, og så ser vi hvordan det går. Gjentar at det ikke er sentrering som er problemet, og at bremsene er relativt nyluftet.
Takk for innspill (har vært borte noen dager) - jeg skal forsøke å løse opp og smøre stemplene, og så ser vi hvordan det går. Gjentar at det ikke er sentrering som er problemet, og at bremsene er relativt nyluftet.
Se baronkanon sin video, det med å synkronisere(??) stemplene er en flott nøkkel til å få mest mulig utav SRAM bremser. Tar meg 20min med litt pirkearbeid for å få dem helt perfekt, da har jeg god tid.
I videoen beskriver han to typer systemer, det ene med high pressure og high pressure-deler som må synkroniseres, f.eks. SRAM. Shimano har ikke dette. Hvordan er det med Magura?
Se baronkanon sin video, det med å synkronisere(??) stemplene er en flott nøkkel til å få mest mulig utav SRAM bremser. Tar meg 20min med litt pirkearbeid for å få dem helt perfekt, da har jeg god tid.
Virker som en lovende retning å teste i - forsiktig rense/smøre stempler og jukke de frem og tilbake med noe myk plast. Forumet leverer!
I videoen beskriver han to typer systemer, det ene med high pressure og high pressure-deler som må synkroniseres, f.eks. SRAM. Shimano har ikke dette. Hvordan er det med Magura?
Her ble det litt mye high pressure, det ene systemet har altså en high pressure-avdeling og en low-pressure-avdeling. Det andre har samme trykk overalt. Og spørsmålet er hvilken type system Magura er?