Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tilpasning av sykkel dame

Tilpasning av sykkel dame #2733142 07/05/2023 10:42
J
J.Steen Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
J
Hei, jeg har akkurat fått min samboer med på og sykle litt sti/grus. I den forbindelse fikk hun en Hard rocx mean-machine. Sykkelen i seg selv er ok, og i mitt syn er sittestillingen fin, men hun klager på at styret er for lavt. Vurderer og montere et vinklet kort stem og evt. high-rise styre med bakoverbøy, for å ikke drepe motivasjonen til slik sykling.

Er det noen som har en anbefaling på styre/stem? Eller bedre løsninger.

Og….. Om noen har gode erfaringer/råd om valg på sykkelsete til dame, så ønsker jeg det og. Har sett på Selle Italia Donna Gel Flow, men har null kunnskap om sete til dame….

Re: Tilpasning av sykkel dame [Re: J.Steen] #2733151 07/05/2023 17:28
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Hei, og velkommen til forumet!

Specialized-seter med Mimic er visstnok veldig komfortable for damerumper og dametiss. Power er visstnok de beste, men koster en del.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Tilpasning av sykkel dame [Re: J.Steen] #2733177 08/05/2023 08:17
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Sitat: J.Steen

Og….. Om noen har gode erfaringer/råd om valg på sykkelsete til dame, så ønsker jeg det og. Har sett på Selle Italia Donna Gel Flow, men har null kunnskap om sete til dame….

Kona har det setet, og er fornøyd. Stor forskjell fra det orginale setet.

Re: Tilpasning av sykkel dame [Re: J.Steen] #2733230 08/05/2023 14:07
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: J.Steen
Hei, jeg har akkurat fått min samboer med på og sykle litt sti/grus. I den forbindelse fikk hun en Hard rocx mean-machine. Sykkelen i seg selv er ok, og i mitt syn er sittestillingen fin, men hun klager på at styret er for lavt. Vurderer og montere et vinklet kort stem og evt. high-rise styre med bakoverbøy, for å ikke drepe motivasjonen til slik sykling.

Er det noen som har en anbefaling på styre/stem? Eller bedre løsninger.

Bytt til ett litt høyere styre og eventuelt kortere stem.

Når det er sagt så regner jeg med at hun venner seg til ett lavt styre ganske kjapt, det går litt på å tilvenne arm- og nakkemuskler til sykling. Det er sjelden utstyret det står på...men heller hvordan du bruker det

samboer ville også ha ett høyt trillebårstyre av en eller annen grunn, trolig fordi jeg sa at det ville jeg ikke valgt. gudene vet

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere

Moderator  support