Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp til førstegangskjøp

Hjelp til førstegangskjøp #2732870 03/05/2023 11:33
S
Sillycup Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Hei!

Jeg er totalt nybegynner og kunne trengt litt hjelp. Tenker på å begynne med sykling som trening, og ser etter en grei sykkel som ikke er alt for dyr. Har kikket litt rundt på finn, men er litt usikker på hva jeg skal se etter.
Tenker hovedsaklig å sykle landevei, men har også barn så det hadde vært fint å kunne ut på litt grus når det kreves. Har skjønt at Cross/gravel da er tingen.
Tinger er at jeg ikke ønsker å ut med 10.000 før jeg en gang vet om dette er noe for meg. Ser det ikke er så alt for mange gravel i mitt område på finn, og skal jeg kjøpe fra en forhandler starter de omtrent på 10.000+.
Da kommer spørsmålet mitt: Kom over denne fra Thansen. Dere har sikkert fått spørsmålet om dette merket før, men er det en helt ok begynnersykkel?
https://www.thansen.no/sykkel/sykle...4-gir-57-cm-matt-svart/n14356/pn1156017/

Er klar over at man får det man betaler for. Bør jeg eventuelt se etter en på finn som er none år gammel? Bor forøvrig i nærheten av Kristiansand.

Har også kikket på hybrid, men har fått inntrykket at man ikke begir seg ut på langtur med de. Tar gledelig imot tips til andre sykler. På forhånd takk! ICON_SMILE

Re: Hjelp til førstegangskjøp [Re: Sillycup] #2732873 03/05/2023 12:08
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
du får det du betaler for,
men hvis du bare skal trille stille og rolig rundt forbi så er det en grei sykkel. ingen grunn til å kjøpe en Ferrari hvis bruksområdet er å kjøre til butikken for å handle kneipbrød og melk.

regner med at mange her vil råde deg til å legge minst 20' på bordet for en sykkel, helst mer

hvis du vet hva du skal se etter kan du få mye fint brukt for 10'

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Hjelp til førstegangskjøp [Re: Brabus] #2732876 03/05/2023 12:18
S
Sillycup Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Takk for svar!