Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hytteferie med stisykkel og hund

Hytteferie med stisykkel og hund #2732654 30/04/2023 20:27
Bailey Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Vi har store planer om å dra på hytteferie i sommer/høst, en på grov terrengsykkel og en som løper litt her og der på fire bein.

Håper på tips om hvor man skal se etter hytteområder med lite folk, mye stier, gjerne ett par badevann, ikke for mye sauer hadde jo vært fint selv om saueavresjonskurs er tatt og helst maks to timer fra Oslo.
Ett annet alternativ er at vi tar XC fulldemperen med tilhenger og satser på enkle stier og camping. Den firbente er ikke teltvant så det kan jo bli en ny utfordring...

senhøstes så kan man jo benytte seg av at båndtvangen er opphevet og det blir jo bare lekkert

Du kan ikke kjøpe lykke
men du kan kjøpe en Dobermann - og da er du langt på vei
Re: Hytteferie med stisykkel og hund [Re: Bailey] #2732690 01/05/2023 12:26
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skeikampen blir vel noe langt unna, men fint der:). Hafjell også…

CK ELVERUM

Re: Hytteferie med stisykkel og hund [Re: Bailey] #2732701 01/05/2023 14:52
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis jeg skal på lavterskeltur med maks utbytte for både sykling og hygge kjører jeg til Golsfjellet. Det tar 2 og en halv ca fra hovedstaden. Mye sauer og kuer, men det er jo bare sjarmerende ICON_WINK
Jeg camper eller bor hos kjente nede i dalen, men det er garantert mye fine hytter å få leid der oppe. Jeg ville isf ha sett etter ei hytte rett under tregensen. Golsfjellet vest mellom avkjøringen til Storefjell og Oset hotell gir enklest tilgang på stiene, men sørsiden i Jondalenområdet/turkuppmyri og østsiden før det bikker nedover mot Tisleifjorden funker også. Enklest av disse to blir sør her er det to greie innganger på fjellet. Øst har et knote og skyveparti på et kvarters tid, pluss lite spennende hjemtur.
Det var noen år siden jeg var der sist når jeg tok turen i sommer og det har blitt flikket på stiene som gjorde meg superstoka. Det er noen runder der som alltid har vært sykt kule som nå fremstår som helt vilt kule. Lett å finne frem oppi der også selv om man ikke er kjent.

"It never gets easier, you just go faster."

Moderator  support