Noen som igjenkjenner type av hendelse?
|
Noen som igjenkjenner type av hendelse?
28/04/2023 18:07
|
Labbetuss
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
|
|
|
Re: Noen som igjenkjenner type av hendelse?
[Re: Labbetuss]
28/04/2023 18:11
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Jeg føler med dere som må sykle rundt Oslo gryta.
|
|
|
28/04/2023 20:33
|
Hen9ng
Entusiast
|
Entusiast
Han er jo tidvis ganske spesiell denne «sykkelmafiaen» men her har han min fulle støtte. Ræva asfalt med store hull og blind bakketopp. Bilisten kan vente 20 sekunder bak. Hodeløst.
|
|
|
30/04/2023 14:35
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Sjuke folk som driver på sånn. Full støtte til å dra hjem til han for å konfrontere. Men kjenner jeg politiet rett så fører jo ikke dette fram på noen som helst måte.
Dette "dere er ute og trener" er et morsomt argument. Betyr det at vedkommende KUN anser nyttekjøring med bil som høyverdig nok til å få benytte veien? Da burde han kanskje holde seg unna veibanen mellom 8-16 fordi da er håndverkere og transportbyråer ute og benytter veien.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
30/04/2023 20:01
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Selve "intervjuet" kan nok ikke politiet bruke til noe. Lett å hevde at han i den samtalen tøffet seg litt for å skremme han, men at han selvsagt ikke prøvde å skremme på veien osv... Om videoen i seg selv kan brukes til noe? Tja.
Selvfølgelig en helt hårreisende forbikjøring, men det er påfallende hvor ofte denne personen ender i farlige situasjoner.
|
|
|
[Re: Gråstein]
30/04/2023 20:14
|
Brabus
Avhengig
|
Avhengig
Selve "intervjuet" kan nok ikke politiet bruke til noe. Lett å hevde at han i den samtalen tøffet seg litt for å skremme han, men at han selvsagt ikke prøvde å skremme på veien osv... Om videoen i seg selv kan brukes til noe? Tja.
Selvfølgelig en helt hårreisende forbikjøring, men det er påfallende hvor ofte denne personen ender i farlige situasjoner. Intervjuet kan brukes sammen med videoen, her er det bare å annmelde sjåføren innrømmer at han kjører med høy risiko og at han ønsker å levere inn førerkortet sitt til politiet ved første annledning møter slike bilister regelmessig når jeg sykler gatelangs
Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
|
|
|
[Re: Gråstein]
30/04/2023 20:17
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
men det er påfallende hvor ofte denne personen ender i farlige situasjoner. Det er jo ikke noe rart - dersom du sykler mye langs landevei så skjer jo slike ting ganske hyppig. Jeg har selv opplevd mange tilfeller av tvilsomme forbipasseringer med relativt få kilometer på landevei. Han legger vel ikke ut video av alle de turene som forløper uten dramatikk, så det er jo utvalget av de mest håpløse vi får se.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
13/05/2023 08:48
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg er møkka lei den årvisse kjeklingen mellom syklister og bilister, hauset opp i pressen og sosiale medier av hissige bilister og prinsipielle syklister, så skal ikke legge meg opp i dette konkrete tilfellet og den konkrete forbikjøringen.
Ingenting av det jeg skriver her er altså en rettferdiggjøring av tette og farlige forbikjøringer, som i tilfellet på opptaket.
Det er heller ingen kommentar til Sykkelmafiaen. Jeg legger meg ikke opp i hans kampanje.
Men kun for at ingen skal være bekymret for å sykle i Sørkedalsveien:
Jeg sykler det aktuelle strekket (etter svingen i bakken ned fra Nordre Solberg og før stoppet på Stubberud) hyppig, ofte en eller flere ganger daglig, året rundt, også nå etter vårløsningen.
Selvsagt gir jeg trafikk plass til å passere.
Jeg ser ingen fare knyttet til det, forutsatt oppegående syklist og fører.
Asfalten her er ikke ødelagt eller har store hull. Om du er på knallharde 25 mm dekk og ikke vil rulle rett over ujevnhetene i asfalten, er det enkelt å passere på innsiden. På dette strekket er det også hardpakket grus innenfor asfalten som man enkelt kan svinge innom hvis man er utrygg når biler passerer.
Strekket er langt nok før den blinde svingen til at biler kan passere.
Og det er ikke jeg som er spesielt hensynsfull eller vant til variert underlag. Ser mange problemfrie forbikjøringer her.
Senest i går kom jeg tilfeldigvis hjem med buss. Bussen passerte landeveissyklister på akkurat dette strekket. De la seg selvsagt elegant til siden og lot bussen passere.
Del veien, som det heter på skiltet med den smilende syklisten, så går det som regel fint.
|
|
|
13/05/2023 10:04
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
Noen som igjenkjenner type av hendelse? Ja fra han her «sykkelmaifian» så begynner det å bli en merittliste med sånne fremprovokasjoner. Det burde være unødvendig å gi sånt ytterligere oppmerksomhet. At han fortsatt sitter på en sykkel å ikke i rullestol er jo bare et eneste stort mirakel sånn han holder på.
Redigert av JoachimV; 13/05/2023 10:06.
|
|
|
[Re: Sepeda]
15/05/2023 09:48
|
knutspeed
Besatt
|
Besatt
Jeg er møkka lei den årvisse kjeklingen mellom syklister og bilister, hauset opp i pressen og sosiale medier av hissige bilister og prinsipielle syklister, så skal ikke legge meg opp i dette konkrete tilfellet og den konkrete forbikjøringen.
Del veien, som det heter på skiltet med den smilende syklisten, så går det som regel fint. Vel talt. Man kommer fortsatt ekstremt langt ved å følge Kardemommeloven. Jeg har 0% tro på at videre hausing fra begge parter vil bidra til noen form for løsning. Folk er kobla forskjellig, og som regel er den koblinga permanent.
|
|
|
15/05/2023 10:09
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hadde fyren valgt å bli advokat istedenfor syklist kunne han tjent penger på det gudegitte talentet for kverulasjon.
|
|
|
15/05/2023 10:53
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Senest i går kom jeg tilfeldigvis hjem med buss. Bussen passerte landeveissyklister på akkurat dette strekket. De la seg selvsagt elegant til siden og lot bussen passere.
Del veien, som det heter på skiltet med den smilende syklisten, så går det som regel fint.
I videoen så er fartsforskjellen såpass stor at her har bilisten kjørt rett forbi uten å senke farten. Blir bilen liggende bak, så har man tid til å gi plass, når det er komfortabelt og trygt. Det er ingen regel som tilsier at man skal hive seg i grøfta for at biler ikke skal måtte senke farten eller krysse gulstripa over en bakketopp.
|
|
|
[Re: kjerts]
15/05/2023 11:06
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Kjerts - som jeg var helt tydelig på - innlegget mitt var ikke en kommentar til den konkrete forbikjøringen og var på ingen måte en rettferdiggjøring av tett og farlig forbikjøring, som i tilfellet på opptaket 
|
|
|
15/05/2023 12:46
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Selv om du ikke vil kommentere den konkrete forbikjøringen, så har du kommentert hvordan man kan sykle nærmere hvitstripa der asfalten er dårlig i videoen der den konkrete forbikjøringen skjer.
Beklager, det manglet en sånn [...] før ufullstendig sitat.
|
|
|
[Re: JoachimV]
15/05/2023 19:41
|
perbl
More than words
|
More than words
At han fortsatt sitter på en sykkel å ikke i rullestol er jo bare et eneste stort mirakel sånn han holder på. Kurant logikk. Er du også er storfan av han politimannen som banka opp han fyren fordi han var litt frekk i kjeften? At folk oppfører seg analt og kanskje til og med er en unødig hindring i trafikken i noen tilfeller, er da overhodet ikke noe som skal implisere at det er naturlig at jeg gjør livsfarlige ting som kvester en fyr for livet?
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
19/05/2023 21:37
|
JoachimV
Besatt
|
Besatt
At han fortsatt sitter på en sykkel å ikke i rullestol er jo bare et eneste stort mirakel sånn han holder på. Kurant logikk. Er du også er storfan av han politimannen som banka opp han fyren fordi han var litt frekk i kjeften? At folk oppfører seg analt og kanskje til og med er en unødig hindring i trafikken i noen tilfeller, er da overhodet ikke noe som skal implisere at det er naturlig at jeg gjør livsfarlige ting som kvester en fyr for livet? Som seg hør og bør sitter stråmenna som vanlig løst på terrengsykkel.no Når når du kaster deg på innsiden av en leddbuss for å få opptaket ditt da utsetter du deg selv for stor risiko. Kilde: C. Darwin. Når du attpåtil oppsøker og invaderer folk på hjemmeadresse er det bare et spørsmål om tid før han treffer på feil fyr. Ganske selvforklarende. Han synes også det er helt greit å banke i biler, de tar jo ingen skade av det. Eksempel på møte med feil fyr som gikk bra: https://www.dagbladet.no/video/bilisten-tar-hevn/LLCfm3GDJeg har flere betegnende ord jeg velger å avstå fra å skrive her.
Redigert av JoachimV; 19/05/2023 21:51.
|
|
|
19/05/2023 22:25
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg synes ikke jeg tipper over i noe stråmann all den tid jeg ikke sier at du har sagt noe sånt, men ble nysgjerrig på hvor langt du drar den.
Han tar da ikke feil i at dette er en uakseptabel forbikjøring? Jeg synes bare det er litt fascinerende at enkelte primært skal kritisere syklisten. Jeg diskuterer hovedsaklig utfra dette konkrete klippet, ikke historikken hans, jeg har ikke ork til å se alle disse videoene disse gopro-heltene fanger, og det burde heller ikke være nødvendig for å ta stilling til dette konkrete caset.
Redigert av perbl; 19/05/2023 22:30.
Per B.
|
|
|
20/05/2023 21:11
|
Sykkelmafiaen
Fersking
|
Fersking
Han er jo tidvis ganske spesiell denne «sykkelmafiaen» Jo, takk, haha. Selvfølgelig en helt hårreisende forbikjøring, men det er påfallende hvor ofte denne personen ender i farlige situasjoner.
Sykler man tusenvis av kilometer i året på landevei kommer man over mye rart. Som noen andre påpeker, så er det jo hundrevis av timer med video jeg ikke publiserer der alt går bra. Jeg vil si det er en 3-4 større hendelser over noen år med filming. Ikke særlig ofte. Ja fra han her «sykkelmaifian» så begynner det å bli en merittliste med sånne fremprovokasjoner. Er det "fremprovokasjon" at jeg er ute og sykler? Hva konkret mener du jeg gjorde som var provoserende i videoen? Når når du kaster deg på innsiden av en leddbuss for å få opptaket ditt da utsetter du deg selv for stor risiko. Kilde: C. Darwin.
Basert på en annen tråd om meg her inne, kan det se ut til at du tror at alle videoer på sykkeltwitter er meg. Det stemmer ikke. Leddbuss-videoen du snakker om er en annen person. Du anklager meg også i den tråden for å forsøke krasje med trikk. Igjen video fra en annen person.
|
|
|
[Re: Sykkelmafiaen]
20/05/2023 21:21
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Velkommen på forumet, Sykkelmafiaen 
|
|
|
20/05/2023 21:36
|
Sykkelmafiaen
Fersking
|
Fersking
Velkommen på forumet, Sykkelmafiaen  Takk  Som noen andre påpeker, så er det jo hundrevis av timer med video jeg ikke publiserer der alt går bra. Forøvrig, i dag en fin tur langs gamle mossevei, uten uhell eller kjipe hendelser. La ut en video av det også. Herlig dag, viktig å spre sykkelglede også, ikke bare klage. https://twitter.com/Sykkelmafiaen/status/1659965909463695362
|
|
|
20/05/2023 21:56
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men da kan jeg ta litt (retrospektiv) klaging for deg Gamle Mossevei/Gjersjøen: Jeg sykler denne noen få ganger i året, og et par ganger har jeg virkelig lurt på om våre tohjulede motoriserte venner som har base på Tyrigrava, noen ganger reflekterer over hvor liten plass de gir sine medtrafikanter. At det er mye håpløse bilister på det strekket (også) har jeg forsåvidt lært å akseptere og plasserer meg deretter. Men at andre med to hjul og behov for at andre tar hensyn til manglende karosseri, ikke klarer å holde både hastighet nede og avstand oppe, er litt snodig. But I digress...
Redigert av Anders A-R; 20/05/2023 21:56.
|
|
|
11/07/2023 19:51
|
Sykkelmafiaen
Fersking
|
Fersking
Oppdatering: Politiet henla saken "av kapasitetshensyn". Jeg mener jeg endelig har fått på film hva mange syklister opplever titt og ofte, og om det ikke dømmes i denne saken vil det aldri bli gjort. At §3 i praksis ikke gjelder for syklister, da man selv med bevis kan gjøre som man vil. Har derfor påklaget henleggelsen til Statsadvokaten, så får vi se..
|
|
|
12/07/2023 08:35
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Politiet har lite ressurser og tenker nok at de bør prioritere andre ting. Det har eksemepvis vært flere drap i Oslo i den siste tiden, og mange unge dras inn i narkotika og annet som potensielt er katastrofalt for deres liv og fremtid, farlig for andre, og skadelig for samfunnet. Dette anser de kanskje som viktigere saker å jobbe med for dem, enn din personlige konflikt på sykkelen med alle de du måtte ønske å ha konflikt med.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
12/07/2023 19:27
|
Sykkelmafiaen
Fersking
|
Fersking
Det er nok en annen avdeling som jobber med trafikksaker enn drap, så de trenger ikke prioriteres slik som du påstår. enn din personlige konflikt på sykkelen med alle de du måtte ønske å ha konflikt med. Hva sikter du til her?
|
|
|
13/07/2023 07:29
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Her er hva jeg sikter. Det skal bli en deilig fyrstekake. Om du er snill, så skal jeg gi til både deg og bilisten. Så kan vi alle spise god kake og prate sammen. ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=123686&filename=sikter.png) ![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=123687&filename=fyrstekake.png)
Redigert av mtbmaniac; 13/07/2023 07:34.
|
|
|
|
|