Trøbbel med headshok demper
|
Trøbbel med headshok demper
24/04/2023 11:53
|
eskval82
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Har en gammel Cannondale F600 med Headshock Super DL demper. Eg har bevegelse i demperen, men den går ikke opp igjen uten hjelp, og låsebryteren fungere ikke. Er dette er kjent problem med disse? Er dette noe som sykkelbutikker kan forventes å fikse(vet xxl ikke tar demperservice, så må vel eventuelt på ren sykkelbutikk) Hva vil det eventuelt koste, ca?
|
|
|
Re: Trøbbel med headshok demper
[Re: eskval82]
24/04/2023 12:34
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Har en gammel Cannondale F600 med Headshock Super DL demper. Eg har bevegelse i demperen, men den går ikke opp igjen uten hjelp, og låsebryteren fungere ikke. Er dette er kjent problem med disse? Er dette noe som sykkelbutikker kan forventes å fikse(vet xxl ikke tar demperservice, så må vel eventuelt på ren sykkelbutikk) Hva vil det eventuelt koste, ca? Du må finne en sykkelbutikk som også faktisk tar Headshok, disse er det ikke mange av. Noen Cannondale-forhandlere i Bergen? Siden service på disse er litt eksklisivt og "annerledes" kan det fort koste litt mer. Og denne er vel også en del år gammel, så kanskje du må finne noen skikkelig Cdale entusiaster også. Men, hvis den ikke "går opp igjen" uten hjelp kan det høres ut som å sjekke lufttrykket er et enkelt sted å starte. Er en ventil "under" styrerøret mener jeg, du finner den hvis du tar av framhjulet. og du må ha demperpumpe. Det er kanskje en slik en? https://www.eighty-aid.com/en/content/super-fatty-dSide 4, Fig2 for å fylle luft. https://www.eighty-aid.com/sites/de..._pbone_owners_manual_supplement_en_1.pdf
Redigert av RazeFaze; 24/04/2023 12:35.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
24/04/2023 16:54
|
eskval82
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Har en gammel Cannondale F600 med Headshock Super DL demper. Eg har bevegelse i demperen, men den går ikke opp igjen uten hjelp, og låsebryteren fungere ikke. Er dette er kjent problem med disse? Er dette noe som sykkelbutikker kan forventes å fikse(vet xxl ikke tar demperservice, så må vel eventuelt på ren sykkelbutikk) Hva vil det eventuelt koste, ca? Du må finne en sykkelbutikk som også faktisk tar Headshok, disse er det ikke mange av. Noen Cannondale-forhandlere i Bergen? Siden service på disse er litt eksklisivt og "annerledes" kan det fort koste litt mer. Og denne er vel også en del år gammel, så kanskje du må finne noen skikkelig Cdale entusiaster også. Men, hvis den ikke "går opp igjen" uten hjelp kan det høres ut som å sjekke lufttrykket er et enkelt sted å starte. Er en ventil "under" styrerøret mener jeg, du finner den hvis du tar av framhjulet. og du må ha demperpumpe. Det er kanskje en slik en? https://www.eighty-aid.com/en/content/super-fatty-dSide 4, Fig2 for å fylle luft. https://www.eighty-aid.com/sites/de..._pbone_owners_manual_supplement_en_1.pdfTakker for svar. Mener Sykkelbutikken i Bergen skal ha noe Cannondale, kunne ha hørt der. Tror nok det er kjøpt her i byn en plass, mener det er en tidlig 2000 tall sykkel. Lufttrykket skal absolutt sjekkes ut. Stemmer at det er en slik demper og det sitter en ventil under der som forklart https://www.thansen.no/sykkel/reser...lpumpe-til-luft-forgaffel/n14380/pn21938 er denne god nok? Da hadde eg jo fått fatt i den ganske kjapt uten å måtte bestille. Men slik pumpe har vel kanskje til og med XXL på sin service avdeling?
|
|
|
24/04/2023 17:52
|
adr34s
Entusiast
|
Entusiast
Beto sine demperpumper er kjempebra, bare pass på at du ikke mister den røde saken som er skrudd fast i ventilhettehodetingen på den. Den er ikke "captive" og ramler bare av hvis du skrur den helt ut. Protip: Se en tutorial på youtube om hvordan du bruker demperpumper  Biltema selger en helt kurant demperpumpe også, forresten.
|
|
|
[Re: adr34s]
24/04/2023 19:53
|
eskval82
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Beto sine demperpumper er kjempebra, bare pass på at du ikke mister den røde saken som er skrudd fast i ventilhettehodetingen på den. Den er ikke "captive" og ramler bare av hvis du skrur den helt ut. Protip: Se en tutorial på youtube om hvordan du bruker demperpumper  Biltema selger en helt kurant demperpumpe også, forresten. Herlig, da er det kanskje håp her da. Skal sjekke YouTube, så skal eg ta meg en runde imorgen og kanskje skaffe meg en slik pumpe.
|
|
|
25/04/2023 06:33
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Beto sine demperpumper er kjempebra, bare pass på at du ikke mister den røde saken som er skrudd fast i ventilhettehodetingen på den. Den er ikke "captive" og ramler bare av hvis du skrur den helt ut. Protip: Se en tutorial på youtube om hvordan du bruker demperpumper  Biltema selger en helt kurant demperpumpe også, forresten. Herlig, da er det kanskje håp her da. Skal sjekke YouTube, så skal eg ta meg en runde imorgen og kanskje skaffe meg en slik pumpe. Det er et enkelt første steg hvertfall. Mistenker det løser mye. Tipper enhver sykkelbutikk hjelper deg med å pumpe opp mens du venter også :-) Klassisk sykkel du har da!
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
25/04/2023 11:31
|
eskval82
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Beto sine demperpumper er kjempebra, bare pass på at du ikke mister den røde saken som er skrudd fast i ventilhettehodetingen på den. Den er ikke "captive" og ramler bare av hvis du skrur den helt ut. Protip: Se en tutorial på youtube om hvordan du bruker demperpumper  Biltema selger en helt kurant demperpumpe også, forresten. Herlig, da er det kanskje håp her da. Skal sjekke YouTube, så skal eg ta meg en runde imorgen og kanskje skaffe meg en slik pumpe. Det er et enkelt første steg hvertfall. Mistenker det løser mye. Tipper enhver sykkelbutikk hjelper deg med å pumpe opp mens du venter også :-) Klassisk sykkel du har da! Da har eg vert innom XXL, fikk lånt demperpumpe. Og det ser ut til å fungere  Så håper det gjør susen framover, så kan eg kjøpe meg en demperpumpe, viss det skulle vise seg at det må fylles på igjen om ei stund. Takk for tips. Sykkelen er stilig den, liker disse Cannondale og Scott sykler rundt den tidsepoken. Men skulle gjerne hatt den i blå og gul kombinasjonen. Dette er første eksemplaret eg har hatt, så blir artig å få skiftet slitt drivverk og få den skikkelig i bruksstand igjen. Min modell er nok ikke toppsykkel, men en plass må en jo begynne. Kjøpte nesten nylig en Scott Endorphin, syns også disse ser litt stilig ut.. Og med litt lett ¨pimping¨ så blir dei kjempekule.
|
|
|
|
|