Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Overgang fra langrenn til sykling

Overgang fra langrenn til sykling #2731252 06/04/2023 15:21
ScottRacing Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Nå har det vært en fantastisk vinter med gnistrende skiføre frem til påske, nå drar det seg til med møkkavær og sesongslutt.
Jeg har gått mye på ski i vinter og har kun hatt korte restitusjonsøkter på rulla, har ikke syklet en meter ute heller. Formen virker bra, relativt sett ihvertfall

Første ritt er 23.april og neste 1.mai, hvordan treningsregime bør jeg ha når jeg setter meg på sykkelen igjen ?
Langt og rolig, harde bakkedrag, korte bakkedrag, lange bakkedrag eller skal jeg gjøre som vanlig - sette meg på sykkelen, se an dagsformen og hva dagen har å tilby?

Er det stort sett de samme muskelgruppene som brukes i klassisk langrenn og sykling, dvs er treningen direkte overførbar ?

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: Overgang fra langrenn til sykling [Re: ScottRacing] #2731255 06/04/2023 17:56
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har også gått mye (mer enn vanlig) på ski i vinter, men er vel knapt en muskel som er felles mellom langrenn og sykkel.

Er bare å komme seg på setet og komme i gang med litt lystbetont lapskaustrening, så kommer nok formen sigende.

Re: Overgang fra langrenn til sykling [Re: ScottRacing] #2731265 07/04/2023 12:28
stosu Offline
Besatt
Besatt
Etter min erfaring er det litt for lett å få litt småvondter/skavanker hvis de første turene ute blir for harde

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Moderator  support