Hei!
Har to hjulsett til halvdemperen. Hunt hjulsettet er boost og har Shimano deore 12-speed kassett. Girer greit. Fant ut jeg ville prøve 27,5+ for morro skyld. Hadde Hope nav liggende (Pro4) i ikke-boost, men med Hope konverteringssett. Microspline boss var umulig å oppdrive, så da ble det Sunrace for Shimano gir (de har jo for SRAM også), fremdeles for 12-speed.
Skjønner jo drivlinja blir ugunstig med 55 mm kjedelinje som det er på Shimanokranken (6110 og ikke 6100 som har 52 mm kjedelinje), men det burde i mitt hode kun ha noe å si på de øverste girene på kassetten. Men det girer svært dårlig uansett.
Så: er Sunrace virkelig så dårlig? Har hatt det før for 10-speed og det fungerte ok. Eller er det kjedelinja som surrer det til overalt? Ny krank er jo like billig som spesial-offset-klinge, men det hjelper "bare" 3 mm (skulle være nok da SRAM har 3 mm (boost) og 6 mm (ikke-boost) på sine klinger. Nå skal det sies at Hope navene er kjørt på fulldemperen med godt resultat, men der har jeg SRAM GX (og 6 mm offset klinge).
Så: what to do? Kvitte meg med Sunrace og vente på Microspline boss, kjøpe ny krank med 52 mm kjedelinje, bytte til 1*11 som står på en sykkel i garasjen... (noe helt annet jeg ikke har tenkt på)?